מחאה: עגילים לתינוקות? התעללות

ניקבתם את האוזניים לפעוטה שרק נולדה כי רציתם עגילים? יתכן שאתם חשודים בהתעללות. מחאה שסחפה עשרות אלפים באנגליה דורשת חקיקה האוסרת על עגילים לתינוקות (תינוקות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
לפני חודשיים היא נולדה, וכבר אתם דואגים איך יבחינו שהיא זה היא ורצים לנקב לה את האוזניים ולהצהיר על היותה עלמה יפהפייה בהתפתחות. אבל את האנגלים, מסתבר, הנוהג החברתי המקובל כל כך, לא מעניין: קבוצת הורים בריטיים פתחה במחמאה הדורשת לאסור ניקוב חורים לעגילים לפעוטות. לטענתם, מדובר בהתעללות. כי הרי הפעוטות אינם צד בעניין, הם אינם ברי החלטה, ונגרם להם סבל מיותר.

מארגני המחאה שסחפה עשרות אלפי הורים, בראשות סוזן אינגרם פנו בקריאה לשר הבריטי העוסק בענייני ילדים ומשפחה, ובקשו ממנו לקדם חקיקה בנושא זה. "ניקוב אוזניים של תינוקות גורם לסבל וכאב רב שאין בו צורך, הניקוב אינו משרת שום מטרה, זהו רק גחמה הורית מיותרת. לפי חוק חל איסור לפגיעה פיזית בילדים, אין שום סיבה שניקוב אוזניים הגורם לכאב יהיה שונה מכלל התעללות פיזית אחרת".

לדברי רינה אורן, העוסקת בניקוב חורים לעגילים, אין שום מגבלה או איסור רפואי לניקוב באזור המיועד לכך. וכי דווקא ניקוב בגיל הרך מונע כאב בגיל בוגר יותר, כיוון שהתנוך רך יותר.

ההנחיה הרפואית קובעת כי אחרי ניקוב החורים, חובה להקפיד על ניקוי של אזור העגילים באלכוהול שלוש פעמים ביום, עד שהתנוכים מחלימים.

"עם זאת", מציינת רינה, "ניקוב בצורה לא מקצועית יכול לגרום לפגיעה בנימים וליצור זיהום, קריעה של התנוך, עיוות צורת האוזן, ובמצבים קיצוניים לדימום ואלרגיות. לכן חשוב להקפיד לנקב אך ורק אצל אנשי מקצוע, ולהישמע להנחיות הרפואיות. ההחלטה היא אך ורק של ההורים וכל הורה יעשה את השיקול שלו".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית