מדהים: לא תאמיני למראה עינייך

אשליה אופטית זה דבר משעשע, הפעם זה אפילו קצת מפחיד. זה אומנם לא רוחות רפאים, אבל בהחלט משהו שיגרום לך לבהות בתמונה לכמה שניות * חייבת לנסות, זה עובד (אשליות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
צד אחד ריק, בצד השני תמונה קצת מפחידה (לא בטוח שזה רוח). כל שעליכם לעשות הוא להתרכז בתמונה ולבהות בה במשך 15 שניות, הישר למרכז התמונה. לאחר מכן הפנו את מבטכם אל החלק הריק שבתמונה (שבצד ימין) ולא תאמינו למה שתראו. תנסו.

זוכרים את האשליה האופטית ששיגעה את הרשת בדבר השמלה הכחולה, זהב, חומה, לבנה ..או כל צבע אחר שנראה. האשליה הבאה זה מה שלפניכם, הפרצוף הכחול לבן.

רוב האנשים שהתבוננו עד כה ראו איך הדמות חסרת הגוונים הופכת לתמונה מלאה של אישה צעירה בעלת גוונים חיים.
אשליה זו נגרמת כתוצאה מתאים הנמצאים בעין, תאים אלו מכונים בשם 'הגנגליון' – תאים אלו אחראיים על זיהוי צבעי יסוד, הם שולחים מסר למוח ע"י פירוק הצבע עד למרכיב היסוד שלו.

גווני היסוד מלבד שחור ולבן, הם גם אדום וירוק, כחול וצהוב. בדרך כלל הם מקודדים ע"י שני צבעי יסוד. ד"ר ג'ונו קים מאוניברסיטת ניו סאות' ווילס אוסטרליה מסבירה: מה שנראה בעין כערוץ שחור לבן, ערוץ כחול צהוב או ערוץ אדום ירוק. נוצר ע"י זיהוי צבעי יסוד. כאשר העין מזהה שני צבעי יסוד נוצר ערוץ שלפי צבע היסוד הנתון אנחנו יכולים לקודד כמעט כל צבע שאנו רואים.

כאשר אנחנו מתבוננים במשהו שציבעו צהוב, אנחנו בעצם יוצרים גירוי לתאים שרגישים לצבע הצהוב. נוצר מצב של פעילות יתר בתאים שהולכת ומתגברת ולאחר זמן מה יורדת רמת הפעילות בהדרגה. וכשאנחנו מפנים מיד מבט לרקע חלק, כגון דף לבן חלק, התא עדיין פעיל וההחלשות של הקוד שהבטנו בו, כמו למשל הצבע הצהוב הופך להיות הצבע היסוד הנגדי שלו, הכחול והוא אפילו מתחזק יותר, אותו דבר גם לגבי הערוצים הנוספים. ע"י קידוד צבעי היסוד העין יכולה לקלוט את כל הצבעים שבסביבת אותו ערוץ צבע.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית