מיליארדר רוסי השקיע 100 מיליון דולר בחיפוש חייזרים

יורי מילנר החליט להשקיע מאה מילון דולר בפיתוח מחקר חדשני במיוחד, חיפוש אחר חייזרים ודמויות מוזרות מהחלל, מה גרם לו להאמין כי הם קיימים? החייזרים באים!? אולי

טליה אדר | כיכר השבת |
יורי מילנר, מיליארדר רוסי, חברו של הפיזיקאי המהולל סטיבן הוקינג שליווה אותו במסע האחרון לחייו. למד והבין כי ישנם חיים נוספים ודמויות שמעניינות אותו, יורי מתעניין בחייזרים עוד משחר ילדותו, הוא החליט להשקיע בפרויקט חייו. מציאת חייזרים וחקר התופעה. התענוג הזה שווה ליורי 100 מיליון דולר, והוא יימשך לפחות כעשר שנים.

למרות העלאת הנושא של חייזרים ודמויות מוזרות מהחלל החיצון לסדר היום הציבורי, ובעיקר מתאים לתצפיות עב"מים על ידי משוגעים באמצע שום מקום. החיפוש אחר החייזרים מחוץ לכדור הארץ תופס תאוצה.

דרכו של יורי החלה כאשר התעניין במחקר מדעי משנת 1960, פרנק דרייק, אסטרונום שאפתן, שקיבל עבור מחקרו אפס מימון ממשלתי ושרד על תרומות פרטיות זעירות. ובכל זאת הביא ממצאים שעניינו את יורי שהחליט בעקבות כך כי זה כל מה שעומד להשתנות בהקשר לחייזרים...

חמישים שנה לאחר הניסויים של פרנק דרייק, ב- SETI, עושה יורי קאמבק. בעזרת התקדמות טכנולוגית מהירה. הממצא החדש שהוביל את יורי להשקיע במחקר זה, הם הנתונים ממחקרו של דרייק שגדלו פי חמישה עשר. דרייק היה מסוגל לבחון רק שני כוכבים מבטיחים במסגרת תקציבו הדל. לעומת זאת פריצת הדרך תאפשר לסקור יותר ממאות כוכבים בו זמנית, ופיתוח היכולת להקשיב לעשרה מליארד ערוצים בחלל, בבת אחת. כל זה לא היה אפשרי עד לפני כמה שנים.

הממשל גם תומך במחקר זה. למרות שהוצאות הממשלה מופחתות על חקר החלל הם השקיעו אלפי שעות תצפית זמינות ל-SETI. ובנוסף בשל השקעתו של יורי 100 מיליון דולר במחקר, אולי יובילו לתוצאות מפתיעות, יורי מילנר קיבל פרסום נרחב. מה שנותר הוא להמתין ולחכות לחייזרים או כל דמות מעניינת שתתגלה בחלל החיצון.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית