מחקר מנפץ את המיתוס שכל מדריך זוגי מנופף בו

חשבתם שניקיון אבק ושאיפת יתר של אדי אקונומיקה עושים טוב רק לנשים? אתם טועים. מחקר חדש מבריטניה מצא כי גברים שלוקחים חלק פעיל במטלות הבית, מרוצים יותר מחייהם, ובריאים יותר (משפחה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה מצאו קשר ישיר בין שוויון בנטל עבודות הבית לבריאותם ואושרם של הגברים. החשבון פשוט ודי הגיוני: כיוון שהשתתפות במטלות מספקת האישה, ממילא מצבו של הגבר נוסק, הוא לא צריך להתמודד עם בעיות זוגיות וחיכוכים, ולכן הוא גם רגוע, מאושר ואף בריא יותר.

במסגרת המחקר ביררו החוקרים את מצבו הנוכחי של הגבר באמצעות שאלות, כמו: האם אתה מגשים את עצמך? איך אתה קם בבוקר: עייף, מותש או רענן? המחקר מצא כי גברים שלוקחים חלק בעבודות הבית היו נינוחים ורגועים יותר, התרעמו פחות על חלוקת התפקידים והצהירו כי זה לא 'עזרה' לאישה, אלא מחויבות שהם צריכים לעמוד בה, ואף הוסיפו כי הם שואבים ממנה הנאה.

לנשים זה מובן מאליו

במקביל בדקו החוקרים האם נשים מאושרות יותר כאשר הבעל נוטל חלק בנטל. הממצאים העלו כי נשים תפסו את השתתפות הבעל בעבודות כמעשה לגיטימי ומובן מאליו, ולא התרגשו או שמחו יתר על המידה מכך.

פרופסור ז'קלין סקוט מחברת הספר 'תפקידים מגדריים', מציינת כי תגובת הנשים שהדבר 'מובן מאליו' נגזרת מהעובדה שכיום יותר ויותר גברים תומכים בשוויון מגדרי, ולכן הם ירגישו פחות נוח לא ליטול חלק במטלות הבית.

הנתון המעניין ביותר במחקר הוא ניפוץ המיתוס שכל מדריך זוגי מנופף בו - שכאשר גברים 'עוזרים' לאישה להתמודד עם מטלות הבית, הם הופכים אותה למאושרת יותר.

ובכן, מסתבר שלא! כיום הנשים תופסות זאת כמובן מאליו, וברור להן שהגבר מחויב לקחת חלק בעבודות הבית, בדיוק כמוהן, ואושרן לא מושפע מכך לשום צד.

לעומת זאת, לגברים זה עושה רק טוב, והם זוכים לחיי זוגיות מאושרים, יותר בריאות ויותר סיפוק.

אז...איפה המטאטא?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית