נדיר: ילדה שלישיה, רק שניים תאומים זהים

לידת שלישיה הוא מקרה נדיר בפני עצמו. אך כשמדובר בשלישיה ששניים מתוכה הם תאומים זהים, זה נדיר עוד יותר. מקרים כאלו מתרחשים בסיכוי של 1 ל-3 מיליון לידות * תופעה נדירה (הריון ולידה)

Mame | כיכר השבת |
'מונו מונו' – הוא מונח המתאר מצב של תאומים הזהים לחלוטין, החולקים את אותה שליה ונמצאים בשק הריון אחד, בדרך כלל זהו מצב המתרחש באחוזון בודד מכלל ההריונות של תאומים זהים

בבריטניה התרחש מקרה דומה אבל נדיר יותר, בלידת שלישיית בנים שמיתוכם 2 זהים במצב המכונה 'תאומים מונוכריונים-מונואמניוטים'. הרופאים שטיפלו במקרה הזה אמרו כי זהו מקרה נדיר יותר המתרחש 1 ל- 3.2 מיליון הריונות תאומים.

לקלייר אימם של השלישיה המיוחדת קוזי איאז וקורי, שנולדו בהריון טבעי לחלוטין מה שהופך את הסיפור לנדיר יותר, הסיכוי ללדת שלישיה כמעט זהה ללא טיפולי פוריות קלוש ביותר. שני הבנים 'קוזי וקורי' חלקו במשך תשעה חודשים שק הריון משותף אחיהם 'איאז 'שהוא גם נחשב כתאום שהה בשק נפרד. מה שאינו מבדיל בין הקשר הגנטי בינהם, ואינו שונה משל תאומים או אחים שנולדו בהפרשים שונים.

בראיון לדיילי מייל אמרה האם קלייר: כי היא שמחה מאד לשמוע כי היא נושאת שלישיה, בהמלך ההריון נוצרה בעיה של ריבוי במי שפיר, קלייר התבקשה מהרופאים לוותר על 'איאז', לטובת שני העוברים 'קוזי וקורי' ששהו בשק הריון משותף, על מנת להציל את חייהם. קלייר לא הסכימה לשמוע על כך, והחליטה לקחת את הסיכון ולהשאיר את העובר השלישי למרות בקשתם של הרופאים, ובכך הצילה את שלושתם.

קלייר ילדה בניתוח ומיד לאחר הלידה הועברו שלושת האחים, שני התאומים הזהים והשלישי שנולד עימם בחבורה אחת, הישר לטיפול נמרץ. 'איא'ז התאום שחי לו בנפרד במהלך תשעת החודשים, נולד במשקל קצת יותר גבוהה מאחיו 1.800 ואילו 'קוזי וקורי' נולדו במשקל זהה 1.730 כל אחד.

הם שהו חודש בטיפול נמרץ ולאחר מכן שוחררה השלישיה המכובדת לביתה. "אני מאושרת" אומרת האם "שלא ויתרתי על אף אחד מהם, היו לי רגעים בהם חששתי אך עכשיו אנחנו שמחים ומאושרים"

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית