מפתיע: באיזו תקופה בחיים את נראית הכי טוב?

למרות האופי האינטנסיבי, הלחץ המתמיד, הבדיקות הבלתי פוסקות והקשיים הפיזיים והנפשיים - התקופה בחיים שאת הכי "פורחת" בה, מכל בחינה, היא זמן ההיריון. איך זה יכול להיות? כל התשובות (היריון, נשים)

mame | כיכר השבת |
אין דרך לחמוק מזה: ההריון היא אחת התקופות התובעניות והאינטנסיביות של חייך. ההתפתחות של חיים חדשים דורשת ממך קשב רב, דאגה, בדיקות רבות, ומלווה גם בקשיים פיזיים ונפשיים. אבל – וזה חשוב מאוד – יש באותה תקופה מופלאה גם הרבה רגעים של אור ונחת, שבהם תוכלי פשוט ליהנות. כדי שלא תשכחי את כל הטוב – אספנו עבורך כמה מאותם דברים נפלאים שתוכלי ליהנות מהם בתקופת ההריון.

זמן למחמאות: "את ממש פורחת"

בחיי היומיום לא כולנו יודעים לקבל מחמאות, אבל בהריון תתכונני ל"מבול" של מחמאות מצד חברות, מכרות ובנות משפחה. הרגעים שבהם הסביבה מגיבה למאור הפנים שלך, לחיוניות שקורנת ממך ולחיים החדשים שנוצרים בתוכך – הם רגעי אושר נפלאים. תני לעצמך ליהנות מהמחמאות ופשוט לחייך ולהודות על המתנה הגדולה.

זמן להעצמה אישית

הריון הוא הזמן שלך לעצמך, לדאוג ולטפח את התחושה הטובה שלך עם גופך. זה הזמן לקרוא, להעשיר את עצמך בידע, או לפגוש חברות טובות ולהחליף חוויות מהריונות קודמים או נוכחיים שלהן. אם יש לך כמה חברות לדרך שנמצאות בשלבים דומים של הריון – אין לכך תחליף. אוזן קשבת, עצה טובה, ושלל הטיפים שתקבלי יסייעו לך לצלוח את התקופה העמוסה יותר בקלות.

זמן לחיים בריאים

הריון יכול להיות זמן נהדר עבורך גם כדי לחזק את עצמך במישור הפיזי והבריאותי. עבור נשים רבות מדובר ב"תירוץ" טוב ששובר את שגרת החיים הקיימת ויכול לסייע באימוץ הרגלי תזונה בריאה ונכונה יותר (גם עבור בני המשפחה האחרים). רופא המשפחה והדיאטנית שילוו אותך ישמחו לסייע לך בנושא. זה הזמן לאמץ גם הרגלים של פעילות גופנית בריאה ומתונה, שתוכל ללוות אותך בהמשך גם לאחר הלידה. כך לדוגמה, יציאה להליכות נמרצות עם חברה או חברות מספר פעמים בשבוע יכולה להיות פעילות מהנה גם במישור החברתי.

זמן למנוחה

העניקי לעצמך את הרוגע הפיזי והנפשי שאת זקוקה לו – עכשיו זה לגיטימי יותר מתמיד. הגוף שלך עובד קשה מאוד במהלך ההריון והוא זכאי לקבל את אותם רגעים ל"טעינת מצברים". בעלך מבין זאת, הילדים האחרים במשפחה מבינים זאת, וגם אנשים רבים אחרים בסביבתך. הנכונות שלהם לעזור נמצאת בשיאה, וזו לא בושה לבקש עזרה – על פי רוב הם יעשו זאת בשמחה. הרשי לעצמך לשבת באוטובוס כשמפנים לך מקום, או להתקדם מעט בתור בקופה אם מציעים לך.

זמן לזוגיות

הקשב של בעלך לצרכים שלך מתחדד בזמן ההריון. גברים רבים מחפשים כל דרך אפשרית לסייע בנטל ולהקל, ולכן זהו זמן מצוין להקדיש יותר תשומת לב לזוגיות, לשיחות ולזמן האיכות שלכם ביחד. שתפי אותו בלבטים ובקשיים, תני לו להבין מה עובר עליך, והקשר הזוגי רק יתחזק. כשיש שותף אמיתי לדרך - כזה שיודע להקשיב ולהכיל - הדברים נראים הרבה יותר טוב.

זמן לפינוקים

הרגשה טובה יכולה להגיע גם מהדברים שאת יודעת לפרגן לעצמך: פדיקור, עיסוי או טיפולים אלטרנטיביים אחרים, קנייה של תכשיט חדש, או אפילו ארוחה מפנקת של דברים פחות בריאים (במידה, כמובן!) – כל אלה יכולים לשפר את מצב הרוח בצורה דרמטית, ובהחלט מומלצים. גם עיסוי עצמי ושימוש בשמנים אתרים יכולים להרגיע ולהקל עליך, במיוחד במצבים של נדודי שינה בשלבי הריון מתקדמים.

זמן למלתחה חדשה

בזמן ההריון המידות גדלות, ועמן הצורך בבגדים שמתאימים לך. כל בגד חדש – אפילו כזה שניתן בהשאלה – יכול להיות חגיגה קטנה. תני לעצמך ליהנות מהמלתחה החדשה שלך, למרות היותה זמנית. סביר להניח שחלק מהבגדים תשמחי להשאיל לאחר הלידה לאחות או לחברה שנכנסה להריון.

זמן לתכנון העתיד

הקדישי זמן למחשבה משותפת עם בעלך על העתיד. יש לכם זמן ארוך להתלבט ולבחור שם לבן או לבת שיצטרפו אליכם עוד מעט. יש זמן לחשוב על איך ייראה החדר החדש של הקטנטנים, כיצד תנהלו את שגרת החיים שלאחר הלידה, ועוד. המחשבה הזאת קדימה, העיסוק בפרטים הקטנים של המשפחה המתרחבת – כל אלה ממלאים את הלב בשמחה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית