מחקר גרמני: ילד ראשון גורם לירידה במדד האושר

בגרמניה נערך מחקר מקיף בו השתתפו כ- 20 אלף הורים, מתוצאות המחקר עלה כי ילד ראשון גורם לאבטלה וגירושין, ומחבל במדד שביעות הרצון מהחיים יותר מגורמי אבטלה ומוות של בן זוג * נשמע נורא? תהיו רגועים, זה לא מחקר יהודי

Mame | כיכר השבת |
מחקר גרמני מצא כי ילדים פוגעים בשמחת החיים של ההורים וגורמים לאבטלה, גרושין ומונעים מהם לפתח קריירה. החוקרים, מיקו מירסקילה ממכון מקס פלאנק שבגרמניה ורייצ'ל מרגוליס מאוניברסיטת ווסטרן אונטריו שבקנדה, הביאו את המסקנות הבאות ממחקר שערכו ובדקו מהם הסיבות לירידה בילודה במדינות מפותחות?

הם שאלו את ההורים על תחושותיהם ולא באופן ישיר, והגיעו למסקנה כי ההחלטה לא להביא עוד ילדים מתקבלת מיד ובעיקר אחרי הלידה הראשונה. ממצאי המחקר עולה כי רוב הגרמנים היו מעוניינים בשני ילדים, אחוזי הילודה עומדים בגרמניה על 1.5 עוד מאז שנות השמונים, ומסמנים ירידה. לטענתם הגורם לשינוי התפיסה ביחס להרחבת המשפחה קורה מיד אחרי הילד הראשון, החוקרים הגרמנים השמשו בנתונים מקיפים שחודשו לאחר ניתוח מקיף וכולל מאז 1984, במהלך השנים, פרסמו סקר שנתי המציג שאלות שונות על שביעות רצונם של הגרמנים מההורות, בסקר התראיינו כ- 20 אלף גרמנים, שענו לשאלות האם הם מרוצים מחייהם? ונתבקשו לדרג את שביעות רצונם מ-1 עד 10, הסקר בעיקר בדק את חווית ההורות שנתפסת כשלילית בגרמניה.

הם שאלו את ההורים על תחושותיהם ולא באופן ישיר, והגיעו למסקנה כי ההחלטה לא להביא עוד ילדים מתקבלת מיד ובעיקר אחרי הלידה הראשונה. ממצאי המחקר עולה כי רוב הגרמנים היו מעוניינים בשני ילדים, אחוזי הילודה עומדים בגרמניה על 1.5 עוד מאז שנות השמונים, ומסמנים ירידה. לטענתם הגורם לשינוי התפיסה ביחס להרחבת המשפחה קורה מיד אחרי הילד הראשון, החוקרים הגרמנים השמשו בנתונים מקיפים שחודשו לאחר ניתוח מקיף וכולל מאז 1984, במהלך השנים, פרסמו סקר שנתי המציג שאלות שונות על שביעות רצונם של הגרמנים מההורות, בסקר התראיינו כ- 20 אלף גרמנים, שענו לשאלות האם הם מרוצים מחייהם? ונתבקשו לדרג את שביעות רצונם מ-1 עד 10, הסקר בעיקר בדק את חווית ההורות שנתפסת כשלילית בגרמניה.,,מדד האושר? ‏ (צילום: shutterstock)
מדד האושר? ‏(צילום: shutterstock)

מהסקר עלה כי בשלבי ההריון והציפיה שביעות הרצון עלתה, לעומת השנה שלאחר הלידה בה ניכרת צניחה ממשית בשביעות הרצון כאשר הם ניתקלו בקושי בגידול הילד. בקרב 37% נרשם אי שביעות רצון וירידה ביחידה אחת, בקרב 19% ירידה בשתי יחידות במדד האושר, ובקרב 17% נשמה ירידה חדה ב- 3 יחידות במד שביעות רצון ומד האושר.

מה שמעניין במחקר הזה כי ביחס למחקרים שמדדו ירידה ברמת האושר ביחס לאבטלה וביחס לאובדן בן זוג, המקסימום שנרשם הוא ירידה ביחידה אחת במדד האושר. מה שמראה כי ילד ראשון פוגע במדד האושר ובשביעות הרצון מהחיים בהרבה יותר ממי שאיבד את עבודתו או את בן זוגו.

מחקרים נוספים כמו גרושין גם נמצאו כפוגעים פחות ב- %0.6 במדד האושר, מסתמן כי הטראומה של לידה ראשונה גרמה לפגיעה המשמעותית ביותר במדד האושר, במיוחד בא לידי ביטוי הירידה החדה באוכלוסיות חלשות יותר כגון: עניים, חסרי השכלה, הורים צעירים. אצל ההורים בעלי השכלה נמדד פחות קושי אך יותר החלטיות לגבי הרחבת המשפחה אולי בשל הרצון שלהם להצליח ואולי גם כי הורים משכילים הם החלטיים יותר. והם אינם מעוניינים להרחיב את המשפחה על חשבון הקריירה שלהם.

תוצאות המחקר הראו כי ילד ראשון פוגע במדד האושר וברצון לחיים טובים יותר מאובדן עבודה או בן זוג, וגורם לגרושין ואבטלה בקרב אוכלוסיה חלשה.

במסגרת המחקר פנו גם החוקרים לפוליטקאים המרתיעים מפני ריבוי אוכלוסיה, והציבו בפניהם את הנתונים המדאיגים בירידה בילודה, זהו אחד המחקרים הראשונים השם דגש ובוחן מדוע הורים במדינות המערב מסתפקים בילד אחד, ישנם סיבות נוספות המצביעות על כך כגון: קושי במהלך הלידה, המצב הבריאותי של האישה לפני ואחרי הלידה, קשיים, סיבוכים במהלך הלידה ועוד..

ניתן לציין כי המחקר נערך בגרמניה, ולכן אינו רלוונטי לאוכלוסיה בישראל, מסקר קטנטן שבו נשאלו כמה אמהות בעלות קריירה אודות ילדים ומהו מדד האושר שלהן? מישום מה הנתונים קצת שונים, כנראה המשפט "ילדים זה שמחה" עובד רק אצלינו. מנתוני מחקר יהודי, הממצאים ייראו אחרת.. אין כמו ילדים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית