בלינסון: יולדת בת 41 נפטרה כתוצאה מתסחיף מי שפיר

בשעות הבוקר הגיע יולדת לבית החולים בלינסון כדי ללדת את ביתה הבכורה, במהלך הלידה נוצר סיבוך לא צפוי של תסחיף מי שפיר שנגמר בתוצאה טרגית וכואבת. התינוקת מאושפזת במצב יציב בשניידר (הריון ולידה)

Mame | כיכר השבת |
בבית החולים בילינסון אושפזה משעות הבוקר המוקדמות יולדת בת 41 בטיפול נמרץ במערך לב חזה במצב אנוש, לאחר שחוברה למכשיר אקמו עקב קריסת מערכות ככל הנראה עקב תסחיף מי שפיר במהלך לידה.

מטרתו של מכשיר האקמו לתת תמיכה ללב ולריאות במטרה לאפשר להם להתאושש. לדברי פרופ' ארנון ויזניצר מנהל בית החולים לנשים, מדובר באירוע דרמטי של תסחיף מי שפיר שלא ניתן לצפות מראש והתמותה גבוהה ביותר. היולדת נמצאה במצב סכנה כל המאמצים הרבים והממושכים של הרופאים להציל את היולדת עלו בתוהו והיא נפטרה כתוצאה ממצב של קריסת מערכות כללית.

בצער רב הודיע בית החולים על פטירתה למשפחה. ההערכה היא שמדובר באירוע נדיר שסיבתו ככל הנראה 'תסחיף מי שפיר' שיכול להסביר את תופעות הלוואי החמורות ואת קריסת כל מערכות גופה תוך זמן קצר. אירועים מסוג זה לא ניתן לצפות מראש, והתמותה מהם גבוהה ביותר.

התינוקת מאושפזת במצב יציב במרכז שניידר לרפואת ילדים.

מצב של תסחיף נוצר באופן פתאומי ובלתי נצפה, חודרים מי השפיר המכיל חומרים שונים למחזור הדם של האם וכתוצאה מכלך נוצרת תגובה אלרגית קיצונית של הגוף, המביאים את הגוף לתגובות כגון: מצוקה נשימתית, דימום, כשל לב ריאה, כיחלון ותרדמת, אין דרך למנוע את הסיבוך הנורראי הזה או לצפותו מראש, בהרבה מהמקרים עלולים גם האם וגם התינוק למות, אך ישנם מקרים בהם ניתן להציל את התינוק ליולדת ברוב המקרים נגרם נזק.

תסחיף מי שפיר נחשב לסיבוך נדיר בהריון והוא מתרחש אחת לשמונה אלף לידות, מצבי התמותה במתב זה גיעות ל60 אחוז כאשר 75 אחוז מהם מסתיימות בנזקים משמעותיים ליולדת.

בית חולים משתתף בצערה העמוק של המשפחה ודיווח על האירוע למשרד הבריאות ולהנהלת כללית

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית