זהירות: חומר מסרטן במוצצי גומי

משרד הכלכלה פרסם הודעה לציבור כי המוצצים מסוג Pure Latex Gumex, צהובים וגדולים, נמצאו מכילים חומר מסרטן בכמות גבוהה מהרגיל. משרד הכלכלה פרסם תמונות וקורא להורים לשים לב; "יש להחזירם לחנות" (תינוקות)

מאמע | כיכר השבת |
ביום חמישי האחרון פרסם משרד הבריאות הודעה בה הוא מבקש מהציבור להחזיר את המוצצים מסוג Pure Latex Gumex, אלו הם המוצצים הצהובים הגדולים, אשר עלה חשד לגביהם כי יש בהם חומרים רעילים המכילים ניטרוזאמינים. במודעה נכתב כי הממונה על התקינה במשרד מזהיר את הציבור מפני שימוש במוצץ גומי גדול שצבעו צהוב, לתינוקות וילדים, המסומן בכיתוב Pure Latex Gumex כאשר לולאת מחזיק המוצץ מסומנת באות G. ההתייחסות הייתה למוצצים שנמכרו אחרי חודש יוני 2015 ואריזתם מסומנת בחלקה האחורי במספר אצווה 41/4/2014.

המוצץ נבדק במכון התקנים הישראלי, ונמצא כי הוא מכיל פליטה של ניטרוזאמינים גבוהה יותר מהרגיל ומהקבוע בתקן הישראלי הרשמי, ניטרוזאמינים נמצאו כמסרטנים ודאיים והם בדרך כלל משמים בתעשיית הקוסמטיקה, גומי ולהדברת חרקים. הם נמצאים גם בבלונים מוצרי לטקס ומוצרי מזון כגון: דגים, גבינות וחמוצים, בירה וכמובן בעשן הסיגריות, לכן קיימת הגבלה משמעותית בשימוש ניטרוזאמינים המסייעים בודאות להתפתחות גידולים סרטניים.

מומחים טוענים כי ניטרוזאמינים גורמים לסוגים שונים של סרטן, באזורי הוושט, הקיבה והכבד. רשת סופר-פארם מסרה בתגובה: כי למרות שלא התקבלה הודעה והנחיה רשמית, הרשת הסירה את המוצר מהמדף, ומאפשרת החזרת מוצצים מסוג זה ולקבל את הכסף בחזרה.

(פורסם ע"י משרד הכלכלה לתועלת הציבור)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית