זוחלים: מה קורה לתינוק שמדלג על שלב הזחילה?

זחילה אצל תינוקות היא אחד מהשלבים החשובים ביותר בהתפתחות המוטורית והשכלית שלהם. מחקרים מראים כי פיתוח מוחו של התינוק תלוי בתרגול המוטורי המפעיל את המוח וכתוצאה מכך מהווה גורם ישיר להתפתחותו* מה הקשר בין לקויות למידה לזחילה אצל תינוקות? (תינוקות)

טליה אדר | כיכר השבת |
ההצלבה
- הינה פעילות מוטורית חשובה האחראית להפעלת שתי ההמיספרות של המח, היא אחראית להפעיל אותם באופן תקין, וכתוצאה מכך הפעילות המוטורית משתפרת, היא מתחדדת והופכת להיות פחות מסורבלת, לעומת זאת הדילוג על פיתוח מערכת ההצלבה יכול ליצור קושי מוטורי אצל הילד.

כמה דברים חשובים שהזחילה אחראית עליהם:

1. לקויות למידה - קלינאי תקשורת, ומטפלים בתחום המוטורי מודעים לכך שישנו קשר ישיר בין לקויות למידה שונות, קשיי שפה, קושי מתמטי וקשיי כתיבה לבין דילוג על שלב הזחילה או זחילה מועטה.

2. מוטוריקה עדינה - בנוסף לכך הזחילה מחזקת את חגורת הכתפיים האחראית באופן ישיר על המוטורקה העדינה כגון: אחיזת העיפרון, אחיזת פינצטה וכו'

3.שיווי משקל - לשלב הזחילה חשיבות רבה באיזון הגוף מצד לצד, כאשר הזוחלים מניעים את המשקל מצד לצד ובכך משפרים את מערכת האיזון. דילוג על הזחילה, או הימנעות ממנה תגרום לחוסר איזון ואי שמירה על שיווי המשקל, ולחוסר וויסות במערכת הווסטיבולרית האחראית על שיווי המשקל בגוף.

4. שימוש באזניים ובעניים - הזחילה על שש מחייבת את התינוק להשתמש בשתי עיניו יחדיו כדי לקלוט בו זמנית שני מצגים חזותיים וליצור מהם תמונה אחת. אותו דבר קורה לגבי השמיעה הוא חייב לקשר בין שני צלילים משני צידיו כדי לצרף אותם לאחד. מה שמצריך ממנו להצליב ולטפל בהם בו זמנית, אלו הם בדיוק הפעולות שמערכת ההצלבה אחראית עליהם, הזחילה אחראית לפיתוחן של תפיסות עומק במוחו של התינוק.

הפסיכולוג ד"ר דלאקטו, חקר רבות את השפעת הזחילה על התפתחות המוח. הוא הגיע למסקנה כי מתוך ארבעה שלבים בסיסיים בהתפתחות המוח, שניים מתרחשים בשלב הזחילה: הראשון בזחילה על הבטן שבה מתפתח השימוש בשני צידי הגוף לסירוגין. השלב השני - הוא הזחילה על שש שבו הוא מפתח את היכולת לפקח בו זמנית על הזרועות, הרגליים, העיניים, האזניים וכפות הידיים.זחילה מרובה מביאה להתפתחות המח, השמיעה והראיה המוטוריקה העדינה והגסה, שכל אלו הם הכלים החשובים ביותר להתקדמותו והתפתחותו התקינה של התינוק. וכמו כן מניעת קשיים ולקויות בהמשך חייו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית