בין חיים למציאות

אני יוצאת מכאן בקריאה נרגשת לכל אחיי החילוניים שהוגלו מעיר הקודש: שובו הביתה! אנחנו נכחדים. ואתם היוצאים בשאלה, לא היה לכם כיף איתנו? סבבה, לכו לשלום. קחו בחשבון שאתם עוד תשובו, תשאלו את ליפא וויס. אבל כפרה עליכם, למה לעשות לנו פאדיחות? יעל מזרחי בטור מפרק (תרבות)

יעל מזרחי | כיכר השבת |
הילד הצדיק שלי לומד בתפרח, שזה בערך סוף העולם שמאלה. בדיחה שרצה אצלינו בבית: שאלו בחור מישיבת תפרח אם הוא מכיר את ביבי נתניהו, אז הוא השיב: "מצטער, אני לא מכיר את כל הבחורים בוועד (בשיעור)"...

אחרי "הפנים הלא אמיתיות" של אמנון לוי עם כתבות תחקיר על החברה החרדית (מתחתנים, מתגרשים שם, אוכלים סביב שולחן ודווקא לא בידיים ונושמים בכוחות עצמם), עכשיו מפציע אבישי בן חיים, יקיר המערכת וחביבם של החרדים, בכתבות "עומק" על "האביב החרדי".

בפגישה, על כוס בירה, עם קומץ של "יוצאים בשאלה", הוא הגיע למסקנה, תחזיקו חזק: החברה החרדית מ ת פ ר ק ת

שלום לעולם הישיבות, שלום למסורת המרן, ביי ביי לגטאות ושהאחרון יכבה את האור בבקשה.

שלשה בחורים שמאסו בעולם החרדי (באמת באסה להיות חרדי, זה חם ובקיץ זה מגרד) גילו את הפייסבוק וכמו עליסה בארץ הפלאות - את הדלת אל החופש. מהגטאות-לנחלאות.

ואיזה מגניב זה קידוש עם בנות!!

אבישי בקולו הדרמטי, כשברקע פסקול "עמוד האש" מודיע בתדהמה על לכתה של החברה החרדית בטרם עת.

"המקום ינחם אתכם וכו'".

וכך בקולו השבור:

"החברה החרדית בהתפרקות"

"שבר הסטורי"

"חומות הגטו מתרסקות"

"סוף עידן המרן"

יש עליכם טישו?

בסדר, בואו נודה שתופעת "הנושרים" בציבור החרדי אכן קיימת וכואבת ואולי אפילו אשמים אנחנו שלא חיבקנו ולא קירבנו מספיק.

אולי זה בגלל קדמת הטכנולוגיה - הגשר לעולם החילוייני, הפייסבוק והאינטרנט; אולי זה בגלל הרב'ה בכיתה ג'; ואולי הם פשוט לא זכו להיות שייכים לציבור החרדי.

בחברה החרדית יש זרמים ותת זרמים, יש את הלומדים והעובדים, אלו שבחרו באקדמיה ואלו בנחל החרדי ובנצח יהודה - וכולם היו בניו. זה עדיין לא מצביע על התפרקות.

היכלי הישיבות ובתי המדרש מוארים באור יקרות, "כי לא תשכח מפי זרעו", עולם התורה חי ובועט והוא כאן כדי להשאר. להציג מיעוט (קצת סטלנים) שהחברה החרדית פלטה מתוכה - זה לא נכון ולא מקצועי בעליל.

אלו יוצאים בשאלה אלו? פחח... תביא לנו את ישראל סגל, את אדם ברוך, השופט חשין - אוחח אלו יוצאים בשאלה כלבבי!

לומר שיש אחוזי עבריינות ופשיעה גבוהים במגזר החרדי זה פשוט שקר. מטורף שליסלי אחד או שניים עם פיסת בד על הראש ופאות פרועות - לא מעיד על ציבור שלם שמתפורר.

ותגידו, רק אני ראיתי את העיניים העצובות והמתגעגעות של היוצאים והיוצאות בשאלה בקבלת השבת? בחיי שהתחשק לי לחבק אותם.

"מורשת מרן פסה מן העולם"???

תשאל כל ילד חרדי בן 3 - מי הרב שלכם ועם מי אבא מתייעץ. אני תמהה דווקא אבישי שגדל בחצרות מרן וראה וסיקר מתוך הקודש איך חשב לעצמו שמסורת של אלפי שנים תעלם לה כך ביום רייטינג לא בהיר אחד. (חבל שמרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל לא איתנו כדי לתת לך כאפה מפרקת...).

"פחות חוזרים בתשובה"???

ככה זה: פעם אתם שובים לנו כמה יוצאים בשאלה ופעם אנו שובים לכם כמה חוזרים בתשובה. (עדן הראל בידינו!!!)

"בקרוב אמא חרדית תלד רק ילדים חילוניים"???

"ואיפה שתזרוק אבן בירושלים אתה פוגע בחוזר בשאלה"???

אז אני יוצאת מכאן בקריאה נרגשת לכל אחיי החילוניים שהוגלו מעיר הקודש: שובו הביתה! אנחנו נכחדים. ואתם היוצאים בשאלה, לא היה לכם כיף איתנו? סבבה, לכו לשלום, (אתם עוד תשובו, תשאלו את ליפא וויס) אבל כפרה עליכם, למה לעשות לנו פאדיחות? ממש חשומה.

אגב, בעיניי, גיבור הסידרה הוא הרב וחה"כ מוזס שנחשף במלא כאבו וכנותו ובכזאת אצילות אומר: "אין כמו קירוב" והלב שלי נשבר אל מול געגועיו לילדיו הסוררים.

אבל אני כועסת על אבישי בן חיים, חביב הקהל החרדי ואיש אמונו, לעניות דעתי כל החרדים המוצגים בכתבה נפלו כפרי בשל לרשתו, כי אבישי בכלל "משלנו". איפה הוא היום הבחור ההוא עם הקוקו...

אה, ועוד משו: בתפרח לא שמעו גם על אבישי בן חיים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית