מדברת לעצמך? כנראה שאת גאון..

אמרו לך פעם שאת מדברת לעצמך? חושבת בקול? לא האמנת. ופתאום את מוצאת את עצמך ממלמלת בקול. מחקר חדש מראה כי אנשים שמדברים לעצמם בעצם מכניסים הגיון לדברים שלהם, והם חכמים יותר (מחקרים)

מאמע | כיכר השבת |
מדברת לעצמך בקול? אל תחשבי שאת משוגעת או משהו דומה לזה, כי את ממש לא בכוון מחקר חדש הראה כי אנשים הנוהגים לדבר לעצמם הם בדרך כלל גאונים, דיבור עם עצמך גורם לאדם לסדר לעצמו נתונים ולהכניס הגיון לדברים.

גם אם אתם מקשקשים לעצמכם אל תטעו אתם לא משוגעים, הקולות שאתם מוציאים מביאים לידי ביטוי את מה שהמוח שלכם חושב, הפסיכולוגים דניאל סוויגלי וגארי לופיאון טוענים במחקרם כי יש תועלת רבה לאלו שמדברים בקול לעצמם. האנשים החכמים בעולם הם בדרך כלל אנשי השיח, אלו כותבי השירה, כאשר אתם מדברים בקול אתם גורמים למוח שלכם לעבוד בצורה טובה יותר טובה.

בניסוי שערכו הפסיכולוגים סוויגלי ולופיאן, הם מצאו כי אנשים אשר משננים בקול מצליחים יותר, למשל הם נתנו לקבוצת אנשים לחפש מוצר בסופר אחרי שאמרו את שמו בשקט, לעומת הקבוצה השניה שאמרה את שם המוצר בקול רם, מה שיצא, שהאנשים שאמרו בקול רם מצאו מהר יותר את המוצר שחיפשו לעומת אלו שלחשו.

הקול החיצוני עוזר לקול הפנימי לארגן את המחשבות שלהם בצורה מסודרת וכך הם עוזרים לעצמם להתארגן לבנות את עצמם בצורה בריאה, ולפתור בעיות בצורה הגיונית ושכולה יותר. לינדה ספדיאן, פסיכולוגית טענת כי אכן דיבור בקול רם עוזר לאנשים לקבל על עצמם החלטות גם אם הם קשות, וכמו כן זו גם הדרך הטובה ביותר לפתור בעיות. מכיוון שהדרך הטובה ביותר לפתור בעיות היא לדבר עליהם זו בדיוק מה שעושים בתופעה זו.

ספדיאן עוד מציינת כי: "כשאתם מדברים את המטרות שלכם בקול אתם מרוכזים במטרה, מחזקים את המסר, אשר שולט ברגשות שלכם ומונע מדברים שעלולים להפריע". זה מעמיד דברים בפרספקטיבה ומקרקע אתכם. משמעות נוספת לדיבור עצמי שאתם ככל הנראה עצמאיים יותר, כשרוניים יותר, וסומכים על עצמם יותר. אז את מאלו שמדברת לעצמך תרגישי בנוח, את בכוון הנכון.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית