התגלה הדבר שיציל אתכם מ-13 סוגי סרטן

פעילות גופנית נחשבה עד עתה כמי שמסייעת לבריאות הלב, אולם מחקר שהתפרסם לאחרונה מגלה כי היא מפחיתה משמעותית את הסיכוי לחלות ב-13 סוגים שונים של סרטן (בריאות)

שמחה שוראקי | כיכר השבת |
פעילות גופנית נחשבה עד עתה כמי שמסייעת לבריאות הלב, אולם מחקר שהתפרסם לאחרונה מגלה כי היא מפחיתה משמעותית את הסיכוי לחלות ב-13 סוגים שונים של סרטן.

מדובר במחקר מקיף במיוחד שהשתתפו בו יותר ממיליון איש. הוא מצא כי פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון ללקות במגוון סוגי סרטן, גם בקרב מעשנים, ואנשים הסובלים מהשמנת יתר המצויים בסיכון גבוה ממילא לסרטן.

במסגרת המחקר, שנמשך יותר מ-21 שנים, נבדקו יותר ממיליון וחצי משתתפים. הם דיווחו על תדירות ועוצמת הפעילות הגופנית שהם עורכים ובמקביל נבדקו כמה מהם חלו בסרטן, ובאיזה סוג.

ב-ynet דווח כי עוצמת הפעילות הגופנית של המשתתפים בשבעה מתוך 12 המחקרים שנכללו, דורגה בסולם של אפס אחוזים (אי פעילות גופנית) עד ל-100%. כפעילות גופנית בינונית נחשבו 150 דקות של פעילות מתונה, כמו הליכה.

מי שקיים פעילות גופנית סדירה בעצימות גבוהה, הפחית הסיכון לפתח שבעה סוגי סרטן ב-20% לפחות, ובסוגים אחרים באחוזים נמוכים יותר.

על סוגי הסרטן נמנים כאלה שנחשבים קטלניים במיוחד, בהם סרטן הכבד, הריאות, הכליות ומחלת הלוקמיה.

באופן מפתיע, בקרב ספורטאים נרשמה דווקא עלייה בלוקים בסרטן העור. מומחים מסבירים זאת בעובדה שספורטאים נחשפים לשמש בתדירות גבוהה יותר, ומכאן הנתונים הללו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית