מהיום מתחילות דיאטת קניות!

דיאטה הוא מושג שמעלה בקונוטציה הראשונית - 'הרעבה', גם בהשלכה לתחומים אחרים הדורשים מאיתנו דיאטה, ותכף נבין גם למה, דרושה הרעבה מסוג אחר * הטרנד החדש'צום קניות', מפסיקים לקנות? (כלכלה וצרכנות)

טליה אדר | כיכר השבת |
נתונים מדאיגים שפרסמו מראים כי הישראלים רוכשים ללא רחם על חשבון הבנק שלהם, בעצם, גידול משמעותי קיים בצריכה לעומת השנים שעברו, המספרים המראים כי טענה זו אכן נכונה מצביעים כי בתחילת החודש (ב-5 במאי) פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) כי הצריכה האינדיווידואלית לנפש בישראל עלתה ב-2014 והסתכמה ב-89.5 אלף שקל, לעומת 55.2 אלף שקל בשנת 2000 - זינוק של 121%.

הצרכן האמריקאי לעומת זאת, רוכש 68 פרטי לבוש בשנה. בסיכום קצר זה קצת יותר מפריט לשבוע - כך כותבת של אליזבט קליין בספרה שפורסם ב-2013. למרות צריכת הבגדים הרבה, ולפי נתונים שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל", ב-80% מהזמן אנחנו לובשים רק 20% מהבגדים שלנו.

ארגון הצדקה האמריקאי 'גוד וויל' דיווח כי הוא יכול למכור רק מחצית מכל הבגדים שהוא מקבל כתרומה. ארגוני חסד, ואיסוף בגדים גם מדווחים על כמויות אדירות בשנים האחרונות שמצטברות במחסני 'החסד' שלהם. רחלי בעלת גמ"ח בגדי ילדים אומרת כי כמויות הבגדים שהיא קיבלה בערב פסח היו בלתי ניתנות לספירה, היא השתדלה לפרק את שקיות הענק שחיכו לה מחוץ לדלת, אבל לא היה שייך להשתלט על הכל, לטענתה במשך השנים 'מחסן החסד' הקטן שלה הפך אט אט מקום מצבור ענק לבגדים.

ב-2014 הגיע השווי של הביגוד הזה כמעט ל-4 מיליארד דולר, כך מדווח הגוד וויל'. בבריטניה פורסם מחקר לפיו ביגוד בשווי 140 מיליון ליש"ט, שמשקלו כ-350 אלף טונות, הולך לפח בכל שנה. הגורמים העקריים לתופעה זו, הם המחירים הנוחים והשווים לכל נפש, המבצעים המפתים, הנגישות למרכזי הקניות, והשפע הרב הקיים, כמובן שאם כל אחת תבדוק את אופי הרכישות שלה, היא תשים לב כי ישנם דברים שהיא קונה סתם ממש, ללא צורך ואפילו לפעמים ללא שימוש.

אז במקום לזרוק סתם כסף לפח, פשוט תתחילו להיות יותר יצירתיות, ופחות להשקיע בבגדים שיעברו אחכ' לגמ"ח או לפח.

כמה טיפים שיעזרו לך לאזן את עצמך:

1. עשי סדר בארון אחת לשבוע - כך תוכלי להזכר מה יש לכך, פתאום יצוצו לעינייך בגדים שלא שמת לב אליהם, אבל עדיין יש עליהם תוית, או סתם ככה בגדים שבכלל לא לבשת לאחרונה, וייראו בעיניך כחדשים.

2. שילובים - גם אם הארון שלך לא ממש מפוצץ פשוט תשלבי, תתפלאי לגלות כי לכל בגד לפחות יש 3 שימושים שונים שאת יכולה לעשות איתו, וליצור לעצמך הופעות חדשות לחלוטין.

3. לא ללכת למרכזי קניות - אמנם, 'שופינג' הוא לא רק סתם קניה, אלא גם חוויה, תרפיה ופורקן לעיתים קרובות, לכן אם את ממש בדיאטת קניות, הימנעי מלהסתובב במרכזי קניות, שהמבצעים, הצבעים וחלונות ראווה גורמים לך לפתוח את הארנק ללא צורך כלל וללא התחשבות בחשבון הבנק שלך.

4. לפני שאת ממש רוצה לקנות בגד, עימדי מול ארון הבגדים שלך, תבדקי אם את ממש צריכה את הבגד והאם את יכולה להסתדר בלעדיו.

5. תקציבי סכום מראש לפני שאת חולשת על חנות הבגדים האהובה עלייך, זה יעזור לך למתן את הרכישה שלך, ולשקול טוב יותר אם את באמת צריכה את זה בארון הבגדים שלך.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית