ל"ג בעומר 'ברעש' גדול

ארבע עשורים חלפו מאז ביקש הרבי שלא יהיה ילד שלא יכיר ויאמר את הפסוק ״שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד״. ושכל אחת מאיתנו תדאג שילדי ישראל ישתתפו בתהלוכות ל״ג בעומר ב״רעש״ גדול לע״נ של ר׳ שמעון בר יוחאי. בשנת תש״מ (1980) התקיימה התהלוכה הראשונה ב׳כיכר מלכי ישראל׳ (צפו)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(פלאש 90, מנדי הכטמן )התפקיד שלנו בנות התיכון היה לשמוע את המנחה אומר פסוק ולהדריך את הילדים שהגיעו לתהלוכה לחזור אחריו מילה במילה ׳שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד׳! את אותה תהלוכה הנחה אז הרב דיקשטיין. וזה מה שהוא מספר היום: ״ראיתי אותו מגיע לתהלוכה בכיפה לבנה מעודד במרץ את שלושת ילדיו להגיד שמע ישראל בקול גדול כמוהו. כשהסתיימה התהלוכה התעניינתי מה הסיפור שלו? ״התחנכתי כנער חילוני תל-אביבי. סיימתי צבא נסעתי למזרח ועמדתי להתחתן עם אישה שאינה יהודיה, בערב ההחלטה הגורלית כשאחזתי בידה והסתכלתי בה פילח לפתע חץ את ליבי כמו סכין חדה שנתקעה בצלעות ובראשי עלתה זעקת ׳שמע ישראל׳ שכילד צעקתי במרץ באותה תהלוכת ענק ב1980 בכיכר מלכי ישראל, שמטתי את ידה התחלתי לגמגם ואמרתי לה:״אני מצטער, עלי לעזוב עכשיו, לא נוכל להתחתן... חזרתי לארץ, כעבור זמן נישאתי הקמתי משפחה ועסק וכל שנה אני לוקח את ילדי לתהלוכה שגם הם ישמעו את ה׳שמע ישראל׳״. האתגר היום להוציא ילדים בשרב ובחמה (השנה צפוי גשם דווקא) מרבצם על הספה מול המחשב הוא גדול מאי פעם, האופנים שהגרילו בעבר או יובל המבולבל כבר לא יפתו היום את ילדי ישראל. בידי ובידך האחריות לגרום לעוד ילד יהודי להשתתף במצעד ההצדעה לאלוקי ישראל בלג בעומר לכבודו של הקב״ה ור׳ שמעון. (קרדיט לסרטון: jem)
(פלאש 90, מנדי הכטמן )

התפקיד שלנו בנות התיכון היה לשמוע את המנחה אומר פסוק ולהדריך את הילדים שהגיעו לתהלוכה לחזור אחריו מילה במילה ׳שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד׳! את אותה תהלוכה הנחה אז הרב דיקשטיין.

וזה מה שהוא מספר היום: ״ראיתי אותו מגיע לתהלוכה בכיפה לבנה מעודד במרץ את שלושת ילדיו להגיד שמע ישראל בקול גדול כמוהו. כשהסתיימה התהלוכה התעניינתי מה הסיפור שלו?

״התחנכתי כנער חילוני תל-אביבי. סיימתי צבא נסעתי למזרח ועמדתי להתחתן עם אישה שאינה יהודיה, בערב ההחלטה הגורלית כשאחזתי בידה והסתכלתי בה פילח לפתע חץ את ליבי כמו סכין חדה שנתקעה בצלעות ובראשי עלתה זעקת ׳שמע ישראל׳ שכילד צעקתי במרץ באותה תהלוכת ענק ב1980 בכיכר מלכי ישראל, שמטתי את ידה התחלתי לגמגם ואמרתי לה:״אני מצטער, עלי לעזוב עכשיו, לא נוכל להתחתן... חזרתי לארץ, כעבור זמן נישאתי הקמתי משפחה ועסק וכל שנה אני לוקח את ילדי לתהלוכה שגם הם ישמעו את ה׳שמע ישראל׳״.

האתגר היום להוציא ילדים בשרב ובחמה (השנה צפוי גשם דווקא) מרבצם על הספה מול המחשב הוא גדול מאי פעם, האופנים שהגרילו בעבר או יובל המבולבל כבר לא יפתו היום את ילדי ישראל. בידי ובידך האחריות לגרום לעוד ילד יהודי להשתתף במצעד ההצדעה לאלוקי ישראל בלג בעומר לכבודו של הקב״ה ור׳ שמעון.

(קרדיט לסרטון: jem)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית