מחקר בהדסה מוכיח: תרופת הסבתא שמזרזת לידה

מחקר ייחודי שנערך בהדסה הר הצופים מציג תוצאות מדעיות המבטיחות כי "תרופת סבתא" אחת, מתוך מאות שקיימות בתחומי הריון ולידה – אכן פועלת ומסייעת באופן מובהק בזירוז לידה (הריון ולידה)

מאמע בשיתוף הדסה | כיכר השבת |
אין כמעט יולדת שלא זכתה לעצה מן הסובבים אותה לזירוז הלידה. אחת מ"תרופות הסבתא" הנפוצות ביותר, בהן נשבעות נשים ללא הרף, היא נטילת שמן קיק. על הטעם ניתן להתווכח, אך במשך שנים נשים רבות טענו שזו השיטה שפעלה עבורן באופן היעיל ביותר וסבתות רבות עודדו לשתות מן הנוזל שיזרז את לידתן של המתכוננות ללידה.

תרופת הסבתא יש הוכחה מדעית

ד"ר רונית גלעד, רופאה בכירה במערך המיילדות והגניקולוגיה בהדסה הר הצופים, החליטה לבדוק מחקרית אם היעילות של שמן קיק כמזרז לידה אכן מתקיימת במציאות – במסגרת סביבה נשלטת ומבוקרת של אשפוז.

לצורך כך בדקה ד"ר גלעד 81 בהריון, בהדסה הר הצופים, בדרגת סיכון הריונית נמוכה ועם עובר בודד. מחצית מהן קיבלו מנה של 60 סמ"ק של שמן קיק, בעוד האחרות קיבלו פלסיבו (שמן חמניות) כאשר השמן נמהל במיץ תפוזים.

תוצאות המחקר מדברות בעד עצמן

מסתבר כי הנשים שנטלו את שמן הקיק אכן ילדו באופן כללי לפני אלו ששתו משמן החמניות כאשר מדד הבדיקה היה לאחר עד 24 שעות משתיית השמן, 36 ו-48 שעות. בכל טווחי זמן אלו, הליך הלידה היה קצר יותר בקרב נשים ששתו את שמן הקיק.

"מתוצאות המחקר שלנו, מסתבר כי שמן קיק הוא חומר יעיל לזירוז לידה", אומרת ד"ר גלעד. זאת גם ללא אשפוז – היינו בבית – זאת בשל העובדה שלא נצפתה במחקר כל מצוקה מיוחדת אצל הנשים שנטלו שמן קיק או בקרב הוולדים שלהן – ומקדם הבטיחות של האם והילוד הוא נר לרגלינו", סיכמה ד"ר גלעד.

למידע כנסו>>> http://h-hadassah-yoldot.pagedemo.co/

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית