רוצה תינוק? ממש בקלות, קחי לך אחד מהתינוקיה!

מזל טוב, נולד לך תינוק או תינוקת. את בטוחה כי הוא כעת מטופל היטב במקום המיועד לתינוקות שרק נולדו 'התינוקייה'. מחקר מדאיג מצביע על הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן להכנס לתינוקיה, לקחת תינוק או תינוקת, מה שמתחשק - וללכת (תינוקות)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
לפני שנים רבות רבות חטאה אישה בחטא חמור מאד. ונגזר עליה עונש קשה ומייסר. אך לא רק עליה. כל בנותיה עד סוף כל הדורות נתקללו, ונגזר עליהן לעבור 9 חודשים של ייסורים, כאבים עזים וצער בכל פעם שתחשוק נפשם בהבאת תינוק קטן לעולם. אין שמחה בלא צער.

עכשיו תארו לעצמכן מצב אחר, המציאות המקורית והאידיאלית בה העיבור והלידה היו מתרחשים בסמוך. הלידה היתה פשוטה וקלה. כמו ביצה המחליקה מגוף התרנגולת. רוצים ילד? נכנסים להריון והופ - תינוק קטן ומלאכי כבר אחוז בידייך המגוננות.

נשמע חלום, משהו לא הגיוני ומציאותי. אך תופתעו, מסתבר שמציאות כזו יכולה להתממש, אמנם עם שינוי קטן, כשנהלים גרועים וכשלים חמורים בנהלי הבטיחות של מחלקות ילודה ברחבי הארץ מאפשרים אותה.

תחקיר שפורסם לאחרונה בידיעות אחרונות. חשף מחדל חמור בנהלי האבטחה בכניסה למחלקת ילדות של מספר בתי חולים ברחבי הארץ ותיאר את הקלות המטרידה בה יוכל אדם זר להיכנס לתינוקייה ולצאת ממנה כשתינוק בידיו.

התחקירנית מתארת אבות שנכנסו לתינוקיה ויצאו עם תינוקם בלא שנדרשו להציג תג זיהוי, "אני עומדת בפתח ומתבוננת", היא כותבת. "בפנים אחות אחת, אני מחליטה לנסות להיכנס, מניחה שמישהו כבר יעצור אותי. לשווא. אני מתקדמת לעבר העריסות, מלטפת בעדינות לחיים רכות של חיים שזה עתה באו לעולם. ניגשת לתינוק צורח ומסדרת את המוצץ בפיו. ניגשת לתינוק נוסף שבוכה והאחות מרימה את עיניה, מביטה בי וחוזרת לענייניה. טיפלתי כבר בשלושה תינוקות ואיש לא תהה לפשר מעשיי או לקשר שלי לתינוקות הללו.

השלט בכניסה מורה להורים לא להסיר בשום אופן את צמידי הזיהוי מהתינוקות. זה נחמד, אבל אילו רציתי - יכולתי להחליף עכשיו בין הצמידים או בין תגי הזיהוי מבלי שאיש יידע. יכולתי גם לבחור לעצמי תינוק ולצאת איתו החוצה."

מחריד לחשוב מה יקרה אם אי מי, אולי פחות שפויה בנפשה, תבחר לוותר על הקושי המייסר הכרוך בלידת תינוק, ובהכרח גם על הקשר הביולוגי לילד, ותשתכנע מהקלות המפתה בה היא תוכל להשיג לעצמה תינוק קטן מתוך המבחר המצוי בבתי החולים. פשוט להכנס ולבחור. מחריד אבל הגיוני.

התחקיר מתאר כשלים הקיימים בהרבה בתי חולים ברחבי הארץ. אך התאור הנ"ל מתייחס באופן ספציפי לבית חולים "שערי צדק" - "שם", על פי התחקיר "חלק מהתינוקיות היו פשוט פתוחות לכל מי שרוצה - להיכנס, או לצאת עם התינוק."

יולדות בבית החולים ששהו בו בזמן שפורסם התחקיר ושמעו על הממצאים נחרדו עד עמקי נשמתם.

התחקירנית מצטטת את תגובתה המזועזעת של יולדת טריה לאחר ששמעה את הדברים "הלב שלי רועד רק מהמחשבה על זה שעד אתמול שכבתי שם רגועה, ישנתי בלילה, ולפי מה שאת אומרת הפקדתי את התינוק לבד במקום ציבורי והומה. ברור לי שהאחיות עושות את העבודה שלהן, ובחוויה שלי הן היו מדהימות אבל אני מסתכלת על הקטנטן ולא מאמינה, כאילו הפקרתי אותו. בלידה הבאה אלך כבר על ביות מלא. אין סיכוי שאסמוך על כל כך הרבה אנשים שאני לא מכירה".

האבסורד הוא שבעוד יולדות נתונות במצב רגיש כ"כ ובחרדה מתמדת לשלום עוללן, דווקא בטחונן בצוות האחיות ובבתי החולים הוא מוחלט ומוגזם. בימים שאחרי הלידה כל יולדת זקוקה נואשות למנוחה ורבות מתמסרות לגמרי לשירותי הטיפול והשמירה על התינוק שמציע בית החולים ונותנות אמון מלא בצוות התינוקייה.

התחקיר מצטט תגובה של גורם הכיר מאחד מבתי החולים האחרים שנבדקו שם ניתן היה להיכנס לתינוקייה בקלות, אך להוציא תינוק רק עם תג זיהוי, "צריך לומר את האמת", הוא אמר. "ברוב בתי החולים בונים על זה שאף בן אדם שפוי לא ייכנס סתם לתינוקייה.

צריך לזכור שבהרבה מקרים יש אחים ואחיות או בני משפחה אחרים שמגיעים בשעות הביקור, ואם לא ייתנו להם לראות את הילד הם יעוררו מהומה, אז יש כאלה שפשוט נותנים להם להיכנס - רק בשעות הביקור - אבל בוודאי שלא להוציא ילד. אני מניח שעכשיו זה יהיה מסובך יותר לתקופה מסוימת, אבל אם מישהו באמת רוצה להיכנס למחלקה וממוקד במטרה - יהיה קשה מאוד למנוע ממנו את זה. הקלות שבה נכנסת ויצאת מהתינוקייה בשערי צדק אכן מטרידה".

מאמע יצאה לבדוק תינוקיות נוספות >> פרטים בקרוב!]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית