גם לגברים: קבוצות תמיכה לטיפולי פוריות בהדסה

תקופת טיפולי הפוריות בקרב זוגות רבים מאופיינת בתחושות מורכבות, ובעוד שעל זוגות מסוימים תשפיע באופן מזערי, הרי שבקרב אחרים תתכן ותתפתח חרדה, עצב, מתח רב וקושי לתפקד בחיי היום יום בתוך מורכבות האתגר * קבוצות התמיכה למטופלי הפוריות בהדסה תופסות תאוצה' סדנאות לגברים חרדים אשר נשותיהם נמצאות בטיפולים, לשם הפגת מתחים וקבלת כלים להתמודדות (הריון ולידה, פריון)

מאמע בשיתוף הדסה | כיכר השבת |
מרכז רימון בהדסה פועל בבית החולים הדסה הר הצופים ומאפשר לנשים הנמצאות בתהליך טיפולי הפוריות להנות ממגוון טיפולים חינם אין כסף, של גוף ונפש, ובכללם יוגה, הרפייה לפני החזרת עוברים ואף הרפייה לאמהות במהלך השהות בפגייה. זאת מתוך ההבנה כי לצד הטיפול הרפואי יש צורך בכלים להרפיית כל אותם מתחים ולחצים המשפיעים על הגוף, וככזה מהווה המרכז היחיד בארץ הפועל בבית חולים.

כיום, מרפאת הפוריות בהר הצופים היא המרכז היחיד בירושלים שמספק טיפולי גוף-נפש לנשים מאותגרות פוריות בצורה הוליסטית ובשל כך אף קיבלה מועמדות ל"מרכזים למצויינות". מדובר בנשים בנות כל המגזרים ודוברות כל השפות, חילוניות, דתיות וחרדיות כאחד.

לצד סדנאות לנשים, פועלת סדנא ייחודית (היחידה בארץ) המיועדת דווקא לגברים חרדים אשר מתמודדים עם בעיית הפוריות ומלווים את נשותיהם בטיפולים. למרבה ההפתעה ההיענות מלאה, כאשר ההצלחה ניכרת עם מלוא ההערכה ממשתתפיה וסדנאות נוספות, מלאות עד אפס מקום, נפתחות בזו אחר זו. הגברים מגיעים ממגוון קהילות שונות בירושלים (כולל מאה שערים), ביתר עילית, בני ברק , בית שמש, אשדוד, מודיעין עילית, ובהם חסידי קרלין, גור, בעלזא ועוד.

"המטרה שלנו, מעבר לשחרור מתח עצום שמצטבר, היא לתת לאותם גברים כלים לתמיכה ברעיה, לשחרר בעצמם לחץ על ידי שיטות מגוונות להרפיה, ואפילו לשנות אצלם הרגלים שעלולה להיות להם השפעה על פוריות", מסבירה מנהלת מרכז רימון , ד"ר קרן פרידמן.

"את הסדנא מעביר עבורם פסיכולוג רפואי חרדי, והיא מתקיימת בשיתוף פעולה ותחת הכשר רבני, אפילו בנוכחות רב. לרבים מהם", מוסיפה ד"ר פרידמן, "זוהי הזדמנות של פעם ראשונה בחיים להיפתח ולדבר על הנושא, כי הנושא לא עולה לשיחות בחברה החרדית. הם מגלים פתאום שיש עוד כמותם, שאפשר להסביר ולדבר על הקושי המלווה אותם, איך הם מתמודדים בתוך כל הלחץ והמועקה הזו. כבר קרה שחברי קבוצות שסיימו את הסדנא ביקשו שנמשיך את המפגשים הללו אחת לחודש, כי התמיכה הנפשית עוזרת להם בהתמודדות ובהצלת חיי נישואים.

בימים אלה, לאור הדרישה, אנו פועלים להכשרת עוד מטפלים מקצועיים מתוך הקהילה החרדית, כדי לתמוך בהכשרתם כמטפלי פוריות".

לפרטים נוספים: http://h-hadassah-yoldot.pagedemo.co/

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית