מדהים: תינוקת בטקסס 'נולדה מחדש', הביטוי שהפך למציאות

מקרה מדהים ומרגש במיוחד התרחש לאחרונה בטקסס. כשמרגרט באומר, עברה ניתוח להוצאת עוברית מרחמה, לצורך הסרת גידול מסכן חיים שהתגלה בגופה, לאחר מכן היא הוחזרה לרחם על מנת לסיים את חודשי ההריון ואז.. נולדה מחדש (תינוקות, הריון ולידה)

מאמע | כיכר השבת |
באומר, תושבת טקסס עברה תקופת הריון רצופה בקשיים ובשורות מרות. ההריון החל בתאומים אך לצערה אחד העוברים מת ברחמה עוד טרם נכנסה לטרימסטר השני. לאחר מכן בשבוע ה- 16 להריונה התבשרה לחרדתה על גידול שהתגלה אצל התאומה השניה, הצומח בקצב מדאיג ומסכן את חייה.

לדברי הרופאים, סבלה העוברית מגידול בשם טרטומה סקרוסיגיאלית, המתפתח לפני הלידה וצומח באזור עצם הזנב. "זהו הגידול השכיח ביותר שאנחנו רואים אצל יילודים", הסביר ד"ר דארל קאס, מנהל המרכז לרפואת העובר בבית החולים לילדים בטקסס, בהודעה שנמסרה לאחר הניתוח "למרות שהוא הגידול השכיח ביותר שאנחנו רואים, הוא עדיין די נדיר".

ככל שנמשך ההריון הפגיעה בעוברית הלכה והחמירה, באומר שקלה אופציה של הפסקת ההריון, אך פרופסור קאס הביא פתרון אחר, הזוי ומופרך ככל שנשמע, שהציל את חיי העובר. מדובר בניתוח נדיר בו מוצא העובר החוצה מנותח ומוחזר לרחם כמות שהיה להמשך ההריון. סיכויי ההישרדות אמנם אינם גבוהים אך הם עדיפים על מוות כמעט ודאי - כתוצאה מאי ספיקת לב - בהעדר טיפול.

כשהייתה בת 23 שבועות ו- 5 ימים, יצאה לראשונה העוברית לאוויר העולם במעין 'טרום לידה' על מנת לאפשר להיוולד כמה שבועות מאוחר יותר. פרופסור קאס שביצע את הניתוח העוברי במשך 5 שעות אמר בהתרגשות כי מדובר ב- "סוג של נס", "לפתוח את הרחם ואח"כ לאטום את הכל בחזרה".

ניתן לשער כי כל חריגה ולו הקטנה ביותר היתה עלולה לגרום למותה של העוברית. הוצאת העוברית מהרחם דרשה עירוי מדויק של נוזלים שיאפשרו את המשך פעילותו התקינה של הלב כך שלחץ הדם יישמר בגופה הזעיר.

בתום הניתוח בו הוצא הגידול שכבר היה זהה לגודלה של העוברית. הושארה באומר לשמירת הריון במחלקה עד הלידה. ב-6 ביוני, ילדה באומר בניתוח קיסרי תינוקת בריאה במשקל 2.4 קילוגרמים . הניתוח השני בחיי העוברית שרק נולדה -בו הוצאה מהרחם בפעם השניה, הפעם לתמיד. לצורך הערכה ראשונית ובדיקה מקיפה היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ- פגים, לאחר שהתברר כי היא בריאה לחלוטין הועברה התינוקת לחדר היילודים.

אמנם בכך לא תמו הקשיים, התינוקת נאלצה לעבור עוד סדרת ניתוחים להוצאת פיסות גידול נוספות שצמחו בגופה לאחר הניתוח. אבל, כפי שמסכמת באומר "לראות אותה מחייכת עם אחיותיה, היה שווה כל כאב".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית