בדרך לכותל? כבר לא צריכה לקחת איתך סידור

מי שהמציא את הביטוי "כמו לחפש מחת בערימת שחת" לא ביקר, מן הסתם, ברחבת הנשים בכותל המערבי. אילו הים שם, היה מנסח מחדש את הרעיון העומד בבסיס הביטוי ואומר: "כמו למצוא סידור אשכנז/ספרד בערימות הספרים שבכותל המערבי". גבב הספרים חסר ההיגיון והסדר והגישה החסומה אל השולחנות עליהם מונחות ערימות הסידורים, מצאו אותי כל פעם מחדש מתחבטת בשאלה: מדוע, לעזאזל, לא הבאתי איתי סידור מהבית?

מאמע | כיכר השבת |
מתוך 20 הדקות המסכנות שהיה מקציב לי בעלי - עד שנפגש ליד הברזים - 10 דקות בקרוב נוצלו לחיפוש סידור בנוסח המתאים. או שלא היה כזה, או שהיה על שולחן אחד ש-4 אמהות צדקניות עמדו סביבו שמו"ע כשומרות ראש וחסמו כל פרצה לגישה, או שהעברתי מחצית מזמן התפילה המוקצב בפילוס דרכי אל חדר 'קודש הקודשים' הקטן שבקדמת הרחבה. תמיד בסופו של דבר מצאתי את עצמי, אשכנזיה מלידה, מתפללת תפילת ערבית נוסח עדות המזרח, ומסתמכת על כך שריבונו יקבל את תחינתי בכל שפה ונוסח שתאמר.
,אך תפילתי נתקבלה..,אמש נחנכה ספריה חדשה גדולה ומפוארת בעזרת הנשים. הספריה - שנחצבה באבן- ממוקמת בחלק האחורי של הרחבה כך שמסת הנשים הצדקניות לא תמנע גישה חופשית אליה. היוזמה החדשה והמבורכת הזו מבית "הקרן למורשת הכותל המערבי" נועדה להקל על ציבור המתפללות לגשת בנוחות המירבית אל הארון להשתמש במבחר הסידורים וספרי התהילים שנמצאים בהישג יד.,,הספריה המרשימה, המכילה שמונה עמודות רחבות, מעוטרת במסגרת זהב ומוגנת מפני הגשמים ע"י דלתות זכוכית הנפתחות בלחיצה. במעמד המיוחד השתתפו הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א.
(‏צילום: יחצ)

אך תפילתי נתקבלה..

אמש נחנכה ספריה חדשה גדולה ומפוארת בעזרת הנשים. הספריה - שנחצבה באבן- ממוקמת בחלק האחורי של הרחבה כך שמסת הנשים הצדקניות לא תמנע גישה חופשית אליה. היוזמה החדשה והמבורכת הזו מבית "הקרן למורשת הכותל המערבי" נועדה להקל על ציבור המתפללות לגשת בנוחות המירבית אל הארון להשתמש במבחר הסידורים וספרי התהילים שנמצאים בהישג יד.

‏(צילום יח"צ)

הספריה המרשימה, המכילה שמונה עמודות רחבות, מעוטרת במסגרת זהב ומוגנת מפני הגשמים ע"י דלתות זכוכית הנפתחות בלחיצה. במעמד המיוחד השתתפו הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית