מה את יודעת על אירוח כפרי?

לפעמים מתחשק לך ממש לארח את כולם אצלך, ובכלל אם את ממש מהתחום ובא לך ללכת על אירוח כפרי, אז כדאי לך לקרוא את הסיפור הבא ששלחה לי הגולשת מלכה, ויש לה אישור 'מהמחברת' לפרסם אותו * סיפור על אירוח כפרי, ועוד כמה מתכונים למרק חורפי מחמם (אוכל, אירוח)

שרה פכטר | כיכר השבת |
"בעלי היה מלמד מתחיל, ואני הייתי מטופלת בשלושה ילדים קטנים והרביעי בדרך", מספרת הניה. "בקושי היה לנו כסף לשלם את החשבונות, והרבה פחות מזה בשביל בזבוזים. אבל החברים שלנו התפרנסו בכבוד ויכלו להרשות לעצמם דברים שאנחנו לא. כלים יקרים ואוכל גורמה היו עבורנו מותרות, יחד עם זאת הייתה לי תאווה לסרוויס יוקרתי, היום אני יודעת ומודה שרציתי להתאים לחברה שבתוכה חיינו, הרגשתי לחץ.

כשפנו אלי לארגן אירוע לנשים אצלינו בבית הבעתי התלהבות. "לכי על הכיוון כפרי, נוכל להוציא מהמחסן את סלסילות הקש של פורום ולקשט את השולחן בפרחים מהטבע", הציע בעלי את עזרתו. הזדעזעתי מעצם הרעיון והודעתי לו שאני לא הולכת על אירוח כפרי. אני קונה ויהי מה קערת הגשה יקרה כי האירוח חייב להתאים למתארחים וקניתי". ממרומי גילה הניה מגחכת.

"נשות השכונה זרמו פנימה, הייתי גאה בקערת הקריסטל הענקית והמרשימה שדאגתי כי תעמוד במרכז השולחן". כשהנשים עזבו את השולחן הוכיתי בהלם. אחת הנשים אומרת לחברותיה: "כל הכבוד לטלי שהשאילה להניה את הקערה היקרה שלה..."

אז הנה לכם עונת המרקים, המרק הוא מאכל שיש שכינו אותו כמאכל של עניים, שכן אפשר להכניס מה שיש וגם מה שאין,
קצת תבלינים, הרבה תפילות והרי לכם אוכל משביע. מרק הוא תבשיל נוזלי המקבל את טעמו ממרכיבים שונים שהתבשלו בנוזל. את המרק בדרך כלל לוגמים חם, אך ישנם מרקים הנלגמים קרים, בהם גם מרקים מתוקים המוגשים לקינוח.

המרק נאכל מאז ומתמיד...

עוד לפני שהומצא הסיר. אז בושל המרק בתוך בורות שלתוכם הוכנסו אבנים לוהטות, תקופות רבות נחשב המרק ל"אוכל של עניים", כיוון שאף אם המרק היה דל במרכיבים תזונתיים, הנוזלים שבו מילאו את הקיבה. כמו כן, המרק זול במיוחד מפני שרובו הוא מים וניתן להכין אותו משאריות של מאכלים אחרים. ניתן להוסיף למרק תוספות שונות כדוגמת קרוטונים אטריות וכמובן שקדי מרק.

ישנם מרקים שהפכו לאומיים של מדינות ועמים כמו: מרק הבצל הצרפתי, מרק הגולאש ההונגרי, בויאבז - מרק דגים צרפתי, מינסטרונה - מרק ירקות איטלקי עם פסטה, מרק רגל ויתר המרקים התימניים, בורשט מרק רוסי מבשר וסלק, צ'ורבה מרק כרוב רומני, אייריש סטו - קדרת חורף אירית.

קדירת חורף אירית:

ואי אפשר לדלג על קדירת החורף האירית שנולדה לפני עשרות שנים והפכה למסורת, המהדרין נוהגים להכין אותה עם בשר כבש. מאת השף מנחם כהן של מסעדת רודריגז. קל ומהיר להכנה, והופך כל ארוחה לעשירה במיוחד.

חומרים להכנה:

קילו בקר חתוך לקוביות
2 בצלים פרוסים.
כרישה חתוכה לעיגולים.
3 גזרים פרוסים לעיגולים
2 תפוחי אדמה פרוסים
בטטה אחת
גבעולי סלרי.

ראש כרוב חתוך לרצועות.
מלח, פלפל שחור.

אופן ההכנה:

מתבלים את הבשר וצורבים אותו משני הצדדים מספר דקות, את הירקות מטגנים במעט שמן ומרפדים את תחתית הסיר, את רצועות הכרוב שמים בערימה במקום אחרון, מניחים את קוביות הבשר שעברו צריבה, מכסים במדויק במים ומבשלים על אש נמוכה מספר שעות.

מרק קרם אפונה:

את המרק הטעים הזה טעמתי במסעדת ריקוטה הירושלמית, חלבית איטלקית כשרה, ומי שאחראית על המתכון היא השפית המקסימה שלהם חני כהן.

מצרכים:

קילו אפונה קפואה
מאה גרם חמאה
שלוש שיני שום
גזר אחד קצוץ

אופן ההכנה:

מטגנים את החמאה עם השום והגזר, מוסיפים קילו אפונה קפואה, ליטר מים, מבשלים במשך עשרים דקות על אש גבוהה עד שהאפונה מתרככת ולא יותר כדי שהצבע הירוק לא יאבד. מוסיפים, צרור נענע מלח, פלפל, קופסא שמנת מתוקה.
טוחנים את הכל במעבד מזון ומבשלים על אש נמוכה כעשר דקות .

מרק דלעת אסייתי (6 מנות)

במשך השנים הפך המרק לסימן ההיכר של אוכל מנחם ומזין ומילה נרדפת לפינוק אמיתי. השף של גרג קפה מציעה בסניפיה מגוון מרקים לחורף עם ניחוח מהביל וטעם מרגיע שיחממו לכם את החורף.

חומרים להכנה:

700 גרם דלעת ללא קליפה חתוכה לקוביות 22 ס"מ.
2 יח' תפו"א בינוני מקולף וחתוך לקוביות 22 ס"מ.
20 גרם ג'ינ'גר חתוך לפרוסות.
3 שיני שום.
1 בצל בינוני קצוץ.
כף מלח.
31 כף פלפל שחור.
1200 מ"ל מים רותחים.
1 פחית קרם קוקוס (לא מיי קוקוס ).

להגשה:

חבילת נבטים סינים.
2 גבעולי סלרי קצוץ.
חצי צרור כוסברה (לא חובה).

הוראות הכנה:

בסיר מתאים מטגנים קלות את הבצל. לאחר 2 דקות מוסיפים את הדלעת, תפו"א, שום וגינ'גר ולאחר כמה דקות נוספות מוסיפים את המים החמים. מתבלים במלח ופלפל שחור ומבשלים בערך 40 דקות - (עד שהירקות רכים). טוחנים היטב את הכל, מוסיפים את קרם הקוקוס ומבשלים עוד מס' דקות.

הצעת הגשה:

בתחתית כל קערת מרק מניחים חופן קטן של נבטים ומעט סלרי קצוץ. מוזגים מעל את המרק ,מזליפים מעט שמן זית ומפזרים עלי כוסברה טריים. אם רוצים שיהיה חריף מוסיפים טבעות פלפל צי'לי אדום.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית