מה באמת קורה כשאת ישנה עם עדשות

קרה לך שנרדמת עם עדשות בתוך העיניים? סביר להניח שכן. אם זה קרה לך פעם אחת, מן הסתם לא יקרה לך משהו חמור, אך אם זה הופך להרגל, את מעלה את הסיכון לגרימת נזק חמור לעיניים שלך (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
אם את מרכיבה עדשות מגע באופן קבוע, סביר להניח שכבר יצא לך להירדם פעם או פעמיים (או שבעים) עם העדשות בתוך העיניים. כולנו יודעים שזה לא מומלץ על ידי רופאי עיניים, אבל מדוע בדיוק? מה למעשה קורה בעיניך כשאת ישנה עם עדשות מגע?

כדי להסביר זאת, צריך להבין דבר ראשון איך שימוש יומיומי בעדשות מגע משפיע על הגוף שלך. כמו שקורה עם כל עצם או חומר זר שאת מכניסה לגופך, בין אם זה יהיה מזון או תרופה, לוקח לגוף זמן להתרגל אליו. "ה- FDA האמריקני (הגוף המפקח על המזון והתרופת) משווה את העדשות מגע לתרופה," אומרת ד"ר ראסל וואהל, רופאת עיניים, "גם אם את לא בולעת אותם, הן יושבות על העין שלך והגוף שלך צריך להתרגל אליו."

עדשות עלולות גם לשרוף או לגרום ליובש בעיניים. "כל דמעה מורכבת מרמה מסויימת של חומציות, ולתמיסת העדשות, לא לעדשות עצמן, יש רמה אחרת של חומציות וכשאת מרכיבה את העדשות, העיניים עלולות לדמוע כדי לשטוף אותן החוצה. אם יש לך עיניים יבשות מלכתחילה, עדשות עלולות רק להחמיר את זה".

"כשאנחנו ממצמצים, אנחנו מוחים דמעות מעל הקרנית כדי לשמור אל הראייה ברורה ואחידה. (נסו לדמיין זגוגית רכב שטופת מים), וכאשר הקרנית חשופה לאוויר, זה יכול להיות מעצבן," מסבירה וואהל. "ברגע שעדשות יוצאות מהתמיסה בה הן מגיעות, הן זקוקות ללחות. עדשות עלולות רק לגרום לזה להחמיר."

כאשר אנחנו ישנים, אנחנו מאבדים חשיפה של הקרנית לחמצן, אשר נדרש כדי לשמור על תקינותה. אמנם אנחנו עדיין מקבלים חמצן בדרכים אחרות, כמו כלי הדם, אבל עדיין אנחנו מקבלים פחות ממה שאנחנו מקבלים כשאנחנו ערים. "מה שעדשות מגע עושות, זה להגביל את החמצן עוד יותר משום שהן יוצרות חיץ בין החמצן לקרנית", מסבירה וואהל, אם אין מספיק חמצן שנכנס לקרנית, את עלולה לחוות את מה שמכונה היפוקסיה (מחסור בחמצן באזור בגוף).

שינה עם עדשות עלולה לגרום לזיהום בעין. חיידקים מהעדשות יכולים לעלות על הקרנית וכשהעיניים סגורות, הן לא יכולות לשטוף אותם. "החיידק מסתגל לתנאי הסביבה החדשה וממש מתחיל לכרסם את הקרנית שלך," אומרת וואהל. "התרחיש הגרוע ביותר שיכול לקרות כתוצאה מזה הוא אובדן הראייה".

אם נרדמת בטעות עם עדשות ללילה אחת, לא סביר שיקרה לך משהו חמור, אך אם זה הופך להרגל את מעלה את הסיכון לגרימת נזק חמור לעיניים שלך. אם את שמה לב שהעיניים שלך אדומות מאוד, או שאת מרגישה כאילו יש משהו בתוך עין וזה מרגיז אותך כל הזמן, או שכאשר את מסתכלת לתוך מנורה זה מרגיש לך כאילו את מסתכלת ישירות בשמש, אלה הם סימנים לזיהום בעיניים שלך ואת צריכה לראות את רופא העיניים שלך מיד.

"החדשות הטובות הן שברוב הפעמים זאת אפיזודה הניתנת לתיקון. הפסקת השימוש בעדשות תיתן לגופך אפשרות לרפא את עצמו", אומרת ווהל. "אם זה יותר גרוע, תזדקקי להתערבות רפואית".

אז למה לקחת סיכון? פשוט תתרגלי להוציא את העדשות לפני השינה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית