מי רוצה להיות האמא הכי טובה בעולם?

מי לא רוצה? כולן רוצות. אבל לפעמים, זה פשוט לא מסתדר לנו! כמה שאנחנו מבטיחות להיות שם, לתת כל שניה רק למענם, לפעמים זה לא תלוי בנו. יש כמה דברים, שאם תתמידי בהם ותיישמי אותם בעקביות. בעתיד הדברים הקטנים הללו יעזרו לקטן שלך מאד ובעיקר לך 'להיות אמא טובה יותר' (תינוקות)

נטלי פולג | כיכר השבת |
1. טקס בוקר

אז הבטחנו לעצמינו שאת שעות הערב אנחנו מקדישים רק לתינוק המתוק שלנו, להשכיבו לישון, להתעסק עמו כמה שיותר. אך, דעי לך שגם הבוקר הוא חשוב לא פחות. צריך לתת לילד תשומת לב בבוקר על אף הלחץ, יכול לתת לו הרגשה שאמא אתו במשך כל היום. אפילו שזה נשמע לך משימה ממש ממש קשה, אבל לא. גם בפרטים הקטנים שאת רגילה לעשות כל בוקר, עשי זאת עם תינוקך. אם זה פתיחת החלון והסטת הווילון, וכלה בהכנת הקפה שלך. התעניינות במזג האוויר והבטה ארוכה על העננים שבחוץ. מחקרים אומרים כי אור השמש הטבעי בשעות הבוקר המוקדמות יכול לסייע לשנת לילה רציפה וגם כך את עוזרת לעצמך לקבל לילה שלם במתנה.

2. לעבוד בצוותא במטבח

טוב, הוא לא יכול עדיין לעזור לך להקציף ולבשל את ארוחת הצהריים, ובטח שלא תתני לו להתקרב לחפצים מסוכנים, אבל תדעי לך שהוא יכול להיות שותף בתהליך של הכנת האוכל. תני לו לשחק בחומרי גלם שונים, כמובן תחת השגחה צמודה עליו. תני לא לצפות במגוון הרחב של הפירות והירקות, ובכך תתני לו לחקור את העולם מהזווית שלו, מעבר לעובדה שתתרמי לו לתהליך למידה כבר מגיל קטן, תופתעי לדעת כמה זה מבדר. גם את תזכי בזה.. וישנו מחקר שאומר שכשמערבים ילדים בהכנת האוכל, זה מונע מהם בעתיד להפוך לחשדנים ובררנים בכל מה שנוגע לאוכל, אולי יש סיכוי שיאהב ברוקולי לפני במבה..

3. סעי לאט, כי את ממהרת!

אין לנו צל של ספק שראיתם את המכולת ואת בית המרקחת המקומיים אינספור פעמים במהלך השנים האחרונות, אך עבור תינוקכם מדובר בעולם ומלואו שיכול להיות מרגש ומרתק. אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לעשות סידורים עם ילדיכם הקטנים, נסו להאט מעט את הקצב ובכך תעניקו להם הזדמנות נפלאה לחקור סביבה חדשה ומסקרנת. זה יכול להיות האנשים השונים, הקולות והחפצים – כל אחד מהם תורם את חלקו ומספק הרפתקה חדשה המחדדת את חושיו ואת הכרתו של ילדיכם עם העולם החיצוני. גם אתם תצאו מרווחים עם דרך נהדרת לחיזוק הקשר עם הוולד החדש! כן כן..

4. רק את והוא תחת כיפת השמים

מחקרים אומרים כי מספיקות דקות קצרות ממש של אור יום על מנת לסייע בגירוי מוחו של התינוק, בחיזוק המערכת החיסונית של התינוק הקטן, ומניעת עצבים, מתח וחרדה אצלו. אז אם את קולטת שיש יום יפה בחוץ, קחי אתך את העגלה צאי עם תינוקך רק לכמה דקות תחת כיפת השמיים, אפילו שבי על ספספל תנוחי ותני תו להביט לשמים, זה נשמע משהו קטן, אבל תדעי שבשביל תינוקך זה בריאות, בריאות ושוב בריאות.

5. הגיבי לו בזמן שהוא משחק

תינוקות הם עם סקרן בכללי, הם אוהבים לבחון חפצים שונים עד לפרט הכי קטן, אנחנו אוהבות לתת להם חפצים בכדי לראות איך הם מגיבים, איך הם אוהבים למשש ולזרוק אותם ללא כל חשש. אז ברגע שאת נותנת לו משהו שיתעסק בו, תשתתפי איתו ביחד בחוויה! הביטי בו, שבי לצידו וכל מהלך שהוא עושה תגיבי לו! תראי לו שאת ממש מעוניינת לראות איך הוא זורק את זה שוב ושוב ושוב.. מעבר להנאה הצרופה המובטחת לכם בשל התלהבותו חסרת הגבולות של תינוקכם, ישנם מומחים הטוענים כי בכוחה של שפת גוף "מוגזמת" מצד ההורה, לשפר את יכולתו של התינוק להביע רגשות כבר מגיל קטן.

6. הפגיני אהבה גם סביבו

כמובן שכשהתינוק נכנס הביתה כל התשומת לב הולכת אליו, אך חשוב מאד לדעת להרעיף אהבה גם צולו כלפי מישהו אחר, אם זה ילד נוסף בבית,אם זה הבעל.תחבקי תביאי נשיקה בחום ובטוב לב,זה עוזר ומשפיע על התפתחות הרגשות אצל תינוקך הקטן! הוא רואה הכל, הוא לומד, וזה משפיע עליו לחיוב על הבנתו כיצד להביע אהבה וחיבה כלפי העולם.

7. הפכו הרגלי בריאות לכיף

בשבילך - רחצה באמבטיה, שטיפת ידיים, צחצוח שיניים, הם הרגלים בריאותיים מובנים מאליו. אך, הקניית הרגלים שכאלו לתינוקות וגם אצל פעוטות בגילאים מתקדמים יותר יכולה להיות משימה מתישה ולא נעימה. במקום זאת, נסי להכניס מעט כיף אל הרגעים הפשוטים הללו, השתמשי בבועות סבון כדי להפוך אמבטיה למשו מצחיק וכייפי, רחצי את ידיו ותשירי לו שיר, צחצחי לו שיניו ותהפכי את המברשת למקרופון, "אירועים" קטנים שכאלו ייצרבו בזיכרונו של התינוק והפעוט ויקלו עליכם בתהליך הממושך להקניית הרגלים בריאותיים.

רק נחת:)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית