יוצרות במאמע: רקפת אמסלם "שרה גם ביידיש"

הכרנה: רקפת אמסלם פייטנית, זמרת ויוצרת. עוסקת בזהות ותרבות, שימור, חיבור ויצירה מחודשת של התרבות היהודית והישראלית. בת למשפחה עם שורשים בקורדובה שבספרד, אלגי'ר, פולין וצפת העתיקה, אשר במהלך חיפושיה אחר הזהות האישית שלה נחשפה לעולם הפיוט והתרשמה רבות מן הגיוון והעושר התרבותי המוזיקלי המצוי בעולם זה * שורשים במסע הזמן (מוזיקה)

מירי רחימי | כיכר השבת |
רקפת מביאה עימה את השילוב המענייןן של: יחד שבטי ישראל , שירת קודש וחול יהודית, עממית ומקורית מאנדלוסיה, מרוקו, פולין וישראל, המחברת מזרח ומערב במקצב, טקסט ורוח ומפיצה על כנפי הזמן מסרים של אהבה שמחה וגעגוע.

מכל עולם המוזיקה איך הגעת לפיוטים?

הרבה שנים שרתי סגנונות מוזיקה שונים, עד שנחשפתי לפרויקט "קהילות שרות"– באים פייטנים מכל הארץ ושרים, מצאתי את עצמי ממש שרה ובוכה, הרגשתי איך אני מתחברת שם לכולם לפיוט האשכנזי ולחילופין לפיוט המרוקאי ועוד.. כנראה שהנשמה שלי חיפשה את זה, אנחנו בחיפושים תמיד ועבודת ה' מצאתי זאת דרך המוזיקה!

מוזיקה; את מנגנת גם מלבד לשיר?

בהחלט אני באה ממשפחה מוזיקאלית, בביתי היו שומעים מאום-כולתום ועד הגבעתרון. מגיל 11 אני מנגנת על גיטרה, וגדלתי בסביבה מוזיקלית מגוונת.

מה המוטו שלך ?

אני מאמינה שמוזיקה היא דרך לחבר בין האנשים, אני תמיד מדברת על זה ומאמינה בזה, הניגודים הם אלו שצובעים את החברה הישראלית.

מה ההרגשה שתרצי שהקהל שלך יצא מהמופע?

תקווה! אני רוצה שיצאו עם תקווה, אכן ניתן לחיות עם השוני, אתה יכול להתפתח רק אם אתה מקבל את השני ולומד ממנו, כי הרי אם היו דומים אזי לא הייתה פה התפתחות, אני יכולה לאמר לך שאני כל יום לומדת ואת רואה זאת גם בהופעותיי וזה מרגש.

המופע שורשים במסע הזמן

בהופעותיה משלבת רקפת פיוטים, חומרים מקוריים שהלחינה וכתבה ושירים מתוך עולם התרבות היהודי הקדום והעכשווי בשפות עברית, ערבית, מרוקאית, יידיש, לדינו ומביאה את שירת הפיוט בפרט והמוסיקה האתנית בכלל כאמצעי מחבר בין זהויות רב תרבותיות וכמסר לאחדות ופיוס בחברה הישראלית.

מכל עולם המוזיקה איך הגעת לפיוטים?,הרבה שנים שרתי סגנונות מוזיקה שונים, עד שנחשפתי לפרויקט "קהילות שרות"– באים פייטנים מכל הארץ ושרים, מצאתי את עצמי ממש שרה ובוכה, הרגשתי איך אני מתחברת שם לכולם לפיוט האשכנזי ולחילופין לפיוט המרוקאי ועוד.. כנראה שהנשמה שלי חיפשה את זה, אנחנו בחיפושים תמיד ועבודת ה' מצאתי זאת דרך המוזיקה!,מוזיקה; את מנגנת גם מלבד לשיר?,בהחלט אני באה ממשפחה מוזיקאלית, בביתי היו שומעים מאום-כולתום ועד הגבעתרון. מגיל 11 אני מנגנת על גיטרה, וגדלתי בסביבה מוזיקלית מגוונת. ,מה המוטו שלך ?,אני מאמינה שמוזיקה היא דרך לחבר בין האנשים, אני תמיד מדברת על זה ומאמינה בזה, הניגודים הם אלו שצובעים את החברה הישראלית.,מה ההרגשה שתרצי שהקהל שלך יצא מהמופע?,תקווה! אני רוצה שיצאו עם תקווה, אכן ניתן לחיות עם השוני, אתה יכול להתפתח רק אם אתה מקבל את השני ולומד ממנו, כי הרי אם היו דומים אזי לא הייתה פה התפתחות, אני יכולה לאמר לך שאני כל יום לומדת ואת רואה זאת גם בהופעותיי וזה מרגש.,המופע שורשים במסע הזמן,בהופעותיה משלבת רקפת פיוטים, חומרים מקוריים שהלחינה וכתבה ושירים מתוך עולם התרבות היהודי הקדום והעכשווי בשפות עברית, ערבית, מרוקאית, יידיש, לדינו ומביאה את שירת הפיוט בפרט והמוסיקה האתנית בכלל כאמצעי מחבר בין זהויות רב תרבותיות וכמסר לאחדות ופיוס בחברה הישראלית.,
‏שורשים... ]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית