נפוחה כמו בלון? כל מה שלא ידעת על 'בלון קיבה'

עבור אנשים מסויימים הסובלים מעודף משקל, ניתוחי קיצור הקיבה למיניהם אינם מהווים אופציה, או בשל הפחד מכל פעולה כירורגית כלשהי, או משום שמצבם הרפואי לא מאפשר להם לעבור ניתוח. כך או כך, לאחר שהרימו ידיים מלנסות בדרך הישנה והטובה, בלון קיבה באמת נשמע כמו פתרון מושלם * אז מיהו אותו בלון? (בריאות)

שושי אינדורסקי | כיכר השבת |
מן הסתם שמעתם עליו, על הטרנד הרפואי החדש שמציג פתרון מושלם להרזיה ללא התערבות כירורגית. 'בלון קיבה', הוא תהליך פשוט ויעיל המיועד לכל אלו שמפחדים מהאיזמל ושולחן הניתוחים יותר מהמראה שבחדר. עבור אנשים רבים, הסובלים מהשמנת יתר ואף נמצאים בקבוצת סיכון למחלות הנגרמות כתוצאה ממנה, ניתוחי קיצור הקיבה למיניהם אינם מהווים אופציה, או בשל הפחד מכל פעולה כירורגית כלשהי, או משום שמצבם הרפואי לא מאפשר להם לעבור ניתוח. כך או כך, לאחר שהרימו ידיים מלנסות בדרך הישנה והטובה, בלון קיבה באמת נשמע כמו פתרון מושלם.

אז מי אתה בלון קיבה יקר, ואיך אתה עובד?

בלון קיבה, כשמו כן הוא, הוא בלון המוחדר באמצעות מכשיר הנקרא 'גסטרוסקופ' דרך הפה לקיבה, שם ממלאים אותו דרך צינורית המחוברת אליו בתמיסת מלח פיזיולוגית ובאוויר. כשהבלון מנופח מנתקים אותו מהצינורית ולמעשה הוא מסתובב באופן חופשי בקיבה, כשהוא תופש נפח גדול ממנה ובדומה לפעולת הניתוח מקטין את כמות המזון שהגוף זקוק לה כדי לחוש שובע. הבלון נשאר בקיבה לתקופה של שנה לכל היותר ואז הוא מוצא באופן יזום בעזרת מלקחיים, משום שחשיפה ממושכת לחומצות הקיבה עלולות לנקב אותו. פעולת ההחדרה וההוצאה היא פעולה פשוטה ומהירה, האורכת 30 דקות לכל היותר, ובדומה לבדיקת גסטרוסקופיה, מבוצעת תחת אלחוש וטשטוש מקומי בלבד. העובדה שאין צורך בחתכים או בהרדמה כללית מורידה באופן משמעותי את הסיכונים הכרוכים בטיפול ואת זמן ההחלמה ממנו, ושעות ספורות לאחר הטיפול הפציינט יכול לשוב לביתו.

אצל 'רבים ועבים', הטיפול הזה משמש כתהליך מעבר בין הטיפול השמרני לטיפול הבריאטרי (ניתוח). לעיתים מדובר באנשים בעלי BMI גבוה במיוחד (מעל 50 בד"כ) שמופנים לניתוח בריאטרי, אך בשל הסיכון הגבוה לסיבוכים אצל אנשים בעלי עודף משקל חמור כ"כ, הם מופנים תחילה לטיפול בלון קיבה, על מנת לרדת במשקל לפני שיוכלו לגשת לניתוח. לעיתים מדובר באנשים שמפחדים מהשינוי החד והבלתי הפיך בהרגלי האכילה שלהם והם רוצים לעבור שלב ביניים שיכין אותם נפשית ופיזית. לכן הם בוחרים לעבור לפני כן טיפול בבלון קיבה הנתפש כפחות טוטאלי ודרסטי. בנוסף, מדובר בתהליך הפיך בשונה מהניתוחים הבריאטריים.

אז איפה הקאצ'?

אל תדאגו, הוא נמצא. החיסרון העיקרי בהליך הרפואי הזה הוא התועלת המתונה שהוא מפיק. הירידה במשקל היא איטית יותר ביחס לירידה במשקל לאחר ניתוח. מחקרים מצאו כי באופן כללי אלו שירדו בחודשים הראשונים שלאחר הטיפול מעל ל-50% ממשקלם העודף, הצליחו לשמר את הירידה ולהשיל עוד כ-20% מהמשקל הנותר בתוך תקופה של עד 5 שנים. כ-30% מהמטופלים מאבדים משקל מועט של עד כ-10%, בדר"כ בשל הוצאה מוקדמת של הבלון מסיבות שונות.

כמו בכל הליך רפואי, גם בטיפול הזה יש סיכונים ותופעות לוואי כמו: כאבי בטן, בחילה ולעיתים הקאות שעלולות לגרום להתייבשות. במקרים נדירים יש צורך להוציא את הבלון בטרם עת, ולעיתים נדירות עוד יותר הבלון מאבד מנפחו כשהוא בתוך הקיבה.

שלא כמו בשאר הניתוחים, אין הגבלות על סוגי המזון שניתן להכניס לקיבה, אך חשוב לזכור לשמור על תזונה בריאה והרגלי אכילה נכונים ולעקוב אחר הוראות והכללים המוסברים במשך התהליך. רק כך, ניתן לשמר את הירידה גם לאחר הוצאת הבלון.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית