שומרת הראש של סגנית השר ציפי חוטובלי

אמש (שני) השתתפה סגנית שרת החוץ הישראלית ציפי חוטובלי באירוע הצדעה למען מדינת ישראל שנערך בגיאורגיה. ציפי חוטובלי זכתה לליווי צמוד של שומרת ראש במהלך ביקורה בגיאורגיה * צפו

מאמע | כיכר השבת |
(צילומסך מיתוך ynet)
(צילומסך מיתוך ynet)

סגנית השר חוטובלי, בת להורים מגיאורגיה ודוברת השפה השתתפה באירוע על תקן נואמת מרכזית. עבורה, הביקור הרשמי במדינה הוא גם מעין חוויה אישית של ביקור שורשים. הוריה היו מהראשונים שעלו לארץ עם ירידת מסך הברזל.

בעוד הרוחות הבינלאומיות מנשבות נגד מדינת ישראל ובניגוד להחלטות האנטי ישראליות שמתקבלות בימים אלו באו"ם, מפגינה מדינת גיאורגיה אמפתיה והזדהות עם מדינת היהודים. בטקס ההצדעה לישראל אמרה חוטובלי כי: "לרגל 50 שנה לאיחוד ירושלים, ולצד ההחלטה הנבזית של האו"ם נגד ההתנחלויות, שנת 2017 תעמוד בסימן חיזוק מעמדה החוקי של ההתיישבות".

במשך שהותה של חוטובלי בגיאורגיה, ומתוקף היותה אשיות מדינית בכירה, נדרשה לליווי בטחון. ממשלת גיאורגיה במחוות התחשבות בעובדת היותה אישה דתיה, שומרת מצוות הצמידה לה שומרת ראש מכוחות הביטחון המיוחדים, אישה בת 29 נאטיה קמאלדזה, שלוותה לאורך כל הביקור. מעניין איך בישראל הייתה מתקבלת בקשה על רקע דתי. סביר להניח שהיינו שמעים את המונח 'כפיה דתית'.

חוטובלי הפגינה שליטה מוחלטת בשפה הגיאורגית ובמשך הביקור שוחחת עם שומרת הראש שלה בשפה המקומית. התברר כי לשומרת הראש שורשים יהודים, היא מגדירה את עצמה כאוהדת מושבעת של ישראל ואף דוברת מעט את השפה. חלומה הגדול הוא לבקר בארץ הקודש, וסגנית שר החוץ הזמינה אותה בחום לביקור בארץ הקודש ובירושלים.

בכנס הסברה בינלאומי בטביליסי שבגיאורגיה נאמה חוטובלי ואמרה: "ישראל נערצת על ידי העולם כאשר היא פועלת נגד הכללים המקובלים. היו ארבע החלטות מדיניות כאלה מאז קום המדינה שקיבלו המנהיגים שלנו. דווקא עכשיו, עם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות, זו שעתה של מדינת ישראל להוביל מהלך נגד הכללים. ההיסטוריה לצדנו".

סגנית שר המשיכה ואמרה: "אומץ, חדשנות ושבירת הכללים הן התכונות שהובילו את ישראל למקום שבו היא נמצאת, מדינה שיש לה מה להציע לעולם. מדינות המערב זקוקות לתכונות אלה נוכח עליית האיסלאם הרדיקלי, ארגוני הטרור וגלי ההגירה המאסיביים לאירופה"

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית