עגבניה בהלם: כך תשמרי עליה טריה ועסיסית

כולנו יודעים את כלל הברזל הראשון במטבח: אוכל טרי שמים במקרר, אחרת הוא מתקלקל. במיוחד במדינה חמה כמו שלנו. כן, כן, אולי שכחתם אבל בקיץ חם פה. אז זהו שמחקר חדש הולך לספר לכם שאתם חיים בשקר, לפחות בכל מה שנוגע לירק האדום והעסיסי הקרוי העונה לשם: עגבניה. מסתבר שהאדום האדום הזה, נהרס לחלוטין, ובאופן בלתי הפיך כאשר הוא מאוחסן בקירור

שוש אינדורסקי | כיכר השבת |
קצת בהלם..
חוקרים מאוניברסיטת פלורידה פרסמו לאחרונה מאמר שהסביר את התהליך אותו עוברת עגבניה במצב קירור. על פי המאמר, בטמפ' נמוכות (בד"כ 4 מעלות צלזיוס) נכנסות תאי העגבניה למצב של 'הלם', בו הם יעשו הכל כדי לשרוד, על חשבון תכונות שבאופן רגיל מבזבזות אנרגיה, כמו ייצור חומרי טעם המורכבים מחומצות, סוכרים וכימיקלים טבעיים שנקראים "תרכובות נדיפות".

במסגרת המחקר שפורסם ב'ניו יורק טיימס', לקחו המדענים 2 סוגי עגבניה ונפוצים ושמו אותם בקירור, לאחר מכן הם העבירו אותם לטמפ' חדר ובדקו את התכונות הגנטיות שלהם לאחר שהתחממו. גם אז, גילו המדענים כי העגבניות חדלו מלייצר את אותן תרכובות נדיפות המשפיעות על הטעם. המסקנה שהגיעו אליה המדענים היא כי קירור פוגע בטעם העגבנייה ללא יכולת שינוי.

"הטעם של העגבניה הוא כמו סימפוניה", הסביר פרופ' הארי קלי, ראש צוות החוקרים, "אם תוציא את כלי הנשיפה והכינורות עדיין ישאר רעש, אבל זה פשוט לא אותו דבר. על מנת לקבל טעם טוב ומאוזן של עגבניה טובה, יש צורך ב'תזמורת' של כ-30 חומרים שונים".

לדבריו, מומלץ לאחסן את העגבניות בטמפרטורת חדר ולצרוך אותם בטווח של שבוע מיום הקניה. הוא הסיף כי עגבניות מגיעות לשיא העסיסיות שלהן, כשהן מבשילות בשדה. מרגע קטיפתן, חומרי הטעם שלהן מתחילים להתפרק והן נעשות פחות ופחות טעימות.

כך שבאופן כללי, מומלץ לכם פשוט לגדל אותן בחצר הבית שלכם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית