אוהבת או לא אוהבת? אבוקדו!

העולם מתחלק לשתיים, לאלו שאוהבים מאד אבוקדו ולאלו שממש לא אוהבים ולא מוצאים בו משהו מיוחד. אני נמצאת בקבוצה השלישית, 'אני מאוהבת קשות באבוקדו' וחושבת שזו אחת ההמצאות הטובות ביותר בבריאה. מה מסתבר?שהפרי/ירק הזה הוא פצצת אנרגיה מתקתקת! פלוס עוד כמה בונוסים שהופכים אותו למושלם (בריאות, אוכל)

נטלי פולג | כיכר השבת |
אבוקדו..
1. הוא עשיר בחומצות שומן שמועילות לבריאות הלב

האבוקדו מלא בחומצות שומן חיוניות. למעשה, יותר מ-70 אחוז מהקלוריות שבו הן שומנים, מה שהופך אותו לאחד המאכלים הכי שומניים שקיימים בעולם. אם אתם חושבים שזה תואר שלילי ולא עובדה שמצביעה על חשיבותו של האבוקדו לבריאות שלכם, כדאי שתדעו שאותן חומצות שומן הן ברובן חומצות אולאיות, שהן חומצות שומן חד בלתי רוויות. מדובר באותן חומצות שומן שתמצאו בשמן הזית, אשר גם לו יש יתרונות בריאותיות רבות, חומצות אלואיות מקושרות להפחתת דלקות, יש להן השפעה שיכולה לעכב את התפתחות מחלת הסרטן שנובעת מפגמים גנטיים.

2. יש בו יותר אשלגן אפילו מהבננה!

בכל 100 גרם אבוקדו יש 14% מהצריכה היומית המומלצת של אשלגן, אשלגן הוא מינרל הכרחי בתזונה היומיומית, אך רבים מאתנו לא צורכים אותו מספיק. הוא נחוץ לשם שליחת מידע דרך תאי עצב, חיוני לתהליך התכווצות השרירים, וביכולתו למנוע בריחת סידן מהגוף, מה שמקטין את הסיכוי לסבול מדלדול עצם. ולמרות שאנו רגילים לחשוב שבננה היא הפרי המומלץ ביותר בכל הנוגע לצריכת אשלגן, יש בה רק 10% מכמות הצריכה היומית המומלצת, כן.. כן!

3. אכילת אבוקדו יכולה להפחית רמת הכולסטרול

מחלות לב הן הגורם מספר אחת למוות ברחבי כל העולם, וידוע כי כמות הכולסטרול שבגופנו היא אחת מהגורמים הראשיים שמובילים לסיבוכים שונים. וצריכת אבוקדו בתפריט היומי יכולה להוריד משמעותית את הסיכונים לסיבוכים כלשיהם. מחקר שנערך בארצות הברית הראה כי קבוצה שצרכה באופן ימי אבוקדו, לאחר חודש בלבד הפחיתה את רמת הכולסטרול בגופה בכ-21%! והעלתה את רמת הכולסטרול הטוב ב11%. אחד המחקרים אף הראה את ההבדלים המשמעותיים ברמת הכולסטרול שבגופם של אלו ששמרו על דיאטה צמחונית שכוללת אבוקדו, לעומת אלו שלא שילבו אותו בתזונתם, כך שאם אתם צמחוניים או טבעוניים פרט המידע הזה חשוב מאוד עבורכם.

4. הוא מלא בסיבים תזונתיים!

הסיבים התזונתיים שבאבוקדו מועילים להורדה במשקל ולהפחתת עליות חדות ברמות הסוכר שבדם. בנוסף, מחקרים מראים שקיים קשר ישיר בין צריכת סיבים תזונתיים לבין הפחתת הסיכוי לחלות במחלות רבות, ביניהן תגובות אלרגיות ומחלות שקשורות לכלי הדם. קיימת הבחנה בין סיבים מסיסים לסיבים שאינם מסיסים, כשהסיבים המסיסים הם אלה שמקושרים ליכולת להזין את החיידקים הידידותיים שבמערכת העיכול, אשר חשובים לתפקודו התקין של גופנו ולעיכול המזון.

5. אנשים שאוכלים אבוקדו נוטים להיות בריאים יותר

במחקר ענק שבדק את מנהגי האכילה של אלפי אנשים, נמצא כי אלו שצורכים אבוקדו באופן קבוע היו בריאים יותר באופן כללי מאלו שלא צרכו אבוקדו כלל. וגם, אנשים שצורכים אבוקדו באופן קבוע נהנים ממדד מסת גוף נמוך יותר ומפחות שומן באזור הבטן. לכן מי שמעוניין לרדת במשקל, אבוקדו זה הפרי שמומלץ עבורכם.

6. יש בו נוגדי חמצון שחשובים להגנה על העיניים

בנוסף ליכולתו להגביר את צריכת נוגדי החמצון ממזונות אחרים, גם באבוקדו עצמו יש כמות רבה של נוגדי חמצון חשובים. זה כולל חומרי הזנה כגון לוטאין וזאקסנטין, אשר מחקרים הוכיחו כי הם תורמים רבות לבריאות העיניים. נוגדי החמצון האלה מקושרים לירידה בסיכוי לחלות בקטרקט וניוון מקולרי, אשר נפוצים בעיקר בקרב מבוגרים. לפיכך, צריכת אבוקדו מספקת הגנה לעיניים ומגנה עליהן מפני מחלות שעלולות לתקוף אתכם בעתיד.

7. הוא מונע את מחלת הסרטן וגם עוזר להילחם בה!

קיימות מספר ראיות שמוכיחות את היעילות של צריכת האבוקדו במלחמה בתאים סרטניים. במחקר שנערך בשנת 2011 נמצא כי צריכת אבוקדו עוזרת למנוע את תופעות הלוואי המזיקות של הכימותרפיה בתאי הדם הלבנים, ומחקר אחר הוכיח כי תמצית אבוקדו עוזרת למנוע התפתחות של סרטן הערמונית. בנוסף, קיימות ראיות שמוכיחות כי ביכולתו לסייע במניעת סרטן השד. על כן צריכתו מומלצת למניעת מחלת הסרטן, וגם במהלכה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית