נשים בהריון חוו את דעתכן: הפתעה או לדעת מראש?

למרות שלכאורה מדובר בהעדפה אישית ולא משמעותית המותנית באישיות היולדת, גם בסוגיה הזאת, לפסיכולוגיה יש מה לומר. שאלנו את נעמי, פסיכולוגית ואם ל-11 בעצמה, מה דעתה בנושא וגילינו דעה מאד ברורה ונחרצת (הריון ולידה)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
הפתעה לא תמיד נעימה
נשים בהריון מתחלקות לשניים. אלו שחייבות, אבל חייבות לדעת מראש את מין העובר, ואלו שמכורות לאלמנט ההפתעה, וישביעו את הגניקולוגית עם עדים והתראה שלא תפלוט בטעות את הסוד הגדול.

במחשבה שניה, יש גם סוג שלישי של נשים: המשלבות, אלו שבלידה הראשונה ילכו על מסיבת ההפתעה ובלידות הבאות יעדיפו לדעת מראש ולהיפך, אבל לכל אישה שחוותה הריון ובעצם גם לאלו שלא יש דעה מוצקה ומוחלטת לכאן או לכאן, ופורומים רבים ברשת משמשים במה לדיון בנושא.

למרות שלכאורה מדובר בהעדפה אישית ולא משמעותית המותנית באישיות היולדת, לפסיכולוגיה יש מה להגיד גם בסוגיה הזאת. שאלנו את נעמי, פסיכולוגית ואם ל-11 בעצמה, מה דעתה בנושא וגילינו עמדה ברורה ונחרצת.

"נשים רבות שאלו אותי לדעתי", אומרת נעמי, "כמובן שהתשובה היא אינדבדואלית אבל באופן כללי אני דוגלת בשיטה "אם אין ציפיות, אין אכזבות", בדר"כ אישה ששומרת את מין התינוק בסוד, בסתר ליבה מקווה לתשובה מסוימת, וב-50% מהמקרים היא עלולה להתאכזב.

גם אם האושר של הלידה מכפה על האכזבה, התחושה ש'ציפיתי למשהו אחר' יכולה לעבור לילד באופן בלתי מודע, או אפילו מודע. לא חסר מקרים של נשים שסיפרו לי בהומור כי הם קרואות על שמו של סביהן, בגלל שהוריהם שציפו לבן לא יכלו להשלים עם האכזבה, ולהיפך. כך נולדו 'דניאלות' ומאירות' למיניהן.

למרות שהן מסתכלות על העניין בהומור, התחושה שהוריהן ציפו למשהו אחר אינה נעימה. ידיעת מין העובר מראש מאפשרת תקופת הסתגלות וחיבור לתינוק. מחקרים מוכיחים כי אמהות שידעו מראש את מין התינוק היו קשורות אליו יותר לאחר הלידה. קשה יותר להיקשר ל'זה', לזהות בלתי מוגדרת, ברגע ש'זה' מקבל זהות, והופך ל'היא' או 'הוא', החיבור הוא עמוק יותר".

אין צורך להיכנס לסרטים, גם אם אתן בוחרות בהפתעה, התינוק שלכן לא נידון לחסך רגשי לכל החיים, אבל בוא נגיד שאם יש לכם העדפה מגדרית מאד ברורה, מומלץ שתגלו מראש את מין העובר כדי שתוכלו להתמודד עם האכזבה במהלך ההריון ולתת לעצמכן תקופת הסתגלות.

כמו למשל, במקרה הבא:

את אגריס ג'רגני, אם צעירה המצפה ילדה השלישי, אפשר להגדיר כדרמטית או אולי אפילו מעט מעורערת בנפשה, אבל לכל הדעות היא מאד רצתה שיוולד לה בן זכר, אחרת א"א להסביר את התגובה הדרמטית והמצחיקה עד דמעות שלה כשהיא גילתה באמצעות עוגה מיוחדת ממולאת בקרם ורוד שאפו עבורה בני משפחתה, שהיא מצפה לבת.

בסרטון המצחיק ביותר שנצפה עד כה השנה, תיעדו בני משפחתה את האירוע ההזוי הזה שכלל הרבה דמעות, צעקות ובלבול מצד בנה הקטן שלא הבין על מה ולמה המהומה.

אחרי שג'רג'ני, בלוגרית אופנה ומייסדת מותג הנעלהה יוקרתי לילדים, העיפה מבט בפרוסת העוגה היא התפרצה בצעקות והשליכה את הפרוסה מידה כאילו היתה תפוח אדמה רותח. אנחנו מעדיפים שלא לדמיין מה היה קורה אם היא היתה מגלה את מין תינוקה בלידה עצמה, ואם התינוקת המאכזבת היתה מוצאת את עצמה בתפקיד תפוח האדמ- כלומר פרוסת העוגה.

חושבים שהגזמנו? צפו והחליטו בעצמכן.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית