על כל עצה טובה ונכונה להרזיה שתשמעו, תקבלו מנגד גם טיפ כוזב ושגוי. בעידן הנוכחי, כל אחד עם סמארטפון וגישה לאינטרנט נהיה מומחה, כמעט בכל תחום, ועל כל מומחה שיגיד לכן לעשות X ולא Y, יהיה 'מומחה' אחר שיגיד לכן בדיוק ההפך.

מבלבל, נכון, אבל אתן בהחלט יכולות להשתמש בשיקול הדעת ובהגיון שלכן כדי לדעת לנפות מתוך כל בלבולי המח האלו מה מתאים לכן ולדבוק בזה. ועכשיו, זה הזמן להרים את הכפפה ולחשוף את 4 הטיפים הכי גרועים ששמענו עבור ירידה במשקל.

תאכלי מאכלים 'דלי שומן'

'דל קלוריות'? (צילום: שאטרסטוק)‏'דל קלוריות'? (צילום: שאטרסטוק)

לקראת סוף המאה ה-20 ו -בשנות ה-2000 המוקדמות, מילוי עגלת הקניות עם מזונות "דלי שומן" היה נוהג מקובל. כל מוצר שקיבל את התווית הנכספת 'דל שומן' נכנס אחר כבוד לעגלה ואחר כך לבטן, כי אחרי הכל, אם מילות הקסם הופיעו על תווית המוצר, זה אמור להיות טוב בשבילנו, נכון? לא נכון.

כיום, אנחנו יודעים כי אכילת מזונות רגילים, לעתים קרובות בריאה ויעילה יותר מצריכת חבריהם דלי הקלוריות. פעמים רבות, כאשר חברה מחסירה קלוריות ממוצר, היא מפצה על הטעם שנגרע בעקבות הקלוריות החסרות במרכיבים לא בריאים אחרים. לעיתים, מדובר בסה"כ באחיזת עינים כאשר במקום האריזות הרגילות של המוצר החברה מציגה גרסה 'דלת שומן' באריזה קטנה יותר. הכמות הבלתי מספקת יכולה לגרום לכן רק לאכול יותר, לא פחות.

בנוסף, רוב האנשים יודעים שיש שומנים טובים, ומזונות מסוימים הנחשבים לעתירי שומן הם חלק חשוב מהדיאטה שלך. אז להתקמצן במזונות עתירי שומן, או להחליף לאטנרנטיבה הבאה בגרסת "ללא שומן", לא תמיד מוכיחה את עצמה בטווח הארוך.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

אם לא תאכלי פחמימות -תרזי

אל תפסיקי עם הפחמימות (צילום: שאטרסטוק)‏אל תפסיקי עם הפחמימות (צילום: שאטרסטוק)

ימי הלחם הלבן כבר מזמן הסתיימו (עבור רוב תומכי הבריאות בהכרה, בכל מקרה), אבל זה לא אומר שאתן צריכות להמנע מפחמימות לחלוטין לחלוטין. רוב האנשים יסכימו כי זלילת פסטה, לחם לבן, ואורז לבן היא לא הדרך הכי נכונה ובריאה.

אם הדיאטה שלכן מתבססת ברובה על מוצרים סטייל מזווה המטבח, את מן הסתם כבר יודעת על הנזק שפחמימות מעובדות יכולות לגרום לך. פחמימות נדרשות לצורך סיפוק חומרי יוסד חיוניים אבל כשהן באות, בצורת דגנים מעובדים (כמו לחם לבן, אורז לבן), הן נטולות מרכיבים מרכזיים, כמו חומצה פולית, לכן חשוב, לא לחתוך לגמרי את הפחמימיות מהתפריט ואבל לצרוך אותן ברגסה הלא מעובדת והיותר בריאה שלהן.

אם את מזיעה - סימן שאת מרזה

זאת האיכות ולא הכמות שקובעת (צילום: שאטרסטוק)‏זאת לא הכמות, זאת האיכות שקובעת (צילום: שאטרסטוק)

במהלך פעילות גופנית, הזעה היא בהחלט סימן לאימון שהגוף שלך השתוקק אליו, כמות הזיעה שאתה מייצר אינה בהכרח תואמת למספר הקלוריות ששרפתם. אם השתתפת אי פעם בשיעור יוגה חמה את בטח מכירה את ההרגשה. למרבה המזל, אתה מזיעה החוצה כמות של אותם רעלים, אבל כל הזיעה היא לא תמיד אינדיקיציה לפרודקטיביות האימון. זה יותר קשור למשך ועוצמת האימון, ופחות על מספר על סולם מיד לאחר. אם תשתתפי רק עשר דקות בשיעור יוגה חם, רוב הסיכויים שאת עדיין תמצאי את עצמך נוטפת זיעה בכמות שלא היתה מביישת רץ מרתון מקצועי, אבל הרבה קלוריות לא ישרפו שם . אם תצאי לעומת זאת, לריצה של 30 דקות באוויר הצח, ייתכן שלא תזיעי כל כך אבל את יכולה לשרוף כמעט 300 קלוריות.

אם תצומי - תרזי

צום לא יעזור לך (צילום: שאטרסטוק)‏צום לא יעזור לך (צילום: שאטרסטוק)

כל מי שניסתה דיאטה כזו או אחרת בחיים יודעת שזה יכול להיות אתגר, אבל 'דיאטת רעב', גם אם פעמים רבות היא קלה יותר (לקיצוניים שבינינו) ממש לא תעזור.

למעשה במקום להוריד המשקל אתם יכולים למצוא את עצמכם מוסיפות למשקל שלכן אי אלו מספרים. הסיבה היא פשוטה; הגוף שלכן זקוק לדלק שלו, וכשהוא אינו מקבל את הכמות הנכונה, הוא עובר למצב הגנה, ומתחיל לאגור שומן ולהאט את קצב חילוף החומרים שלו. ולמי יש זמן לזה?

]]>