מה בין נשים שותות לגברים מבושמים?

יצא לכם פעם לחשוב למה גברים משתכרים יותר מנשים? אמנם בפורים זה מותר ואפילו מצווה גדולה. אבל נשים נמנעות מלשתות עד שוכרה, אולי בגלל הבינה היתרה שמונעת מהן אתת טעמה הנפלא של השיכרות? (פורים תשע"ז)

מאמע | כיכר השבת |
שותות יותר??
אממ, אין לכך הסבר מדעי או מחקר מדוייק שמצביע על נשים שותות יותר או פחות. אבל תסתכלו רגע סביבכם, עירכו סקר קטן ואישי מהמשפחה הקרובה אליכם, אלו שמצטרפים אליכם לסעודת פורים, וסתם ככה אם אתם מאלו שמארחים באופן קבוע, שימו לב, מי שותה יותר? נשים או גברים? ברור שגברים..

השתיה אינה נתפסת כפעולה גברית בהכרח, במדינות רבות בעולם, נשים שותות בדיוק כמו גברים לדוגמא באירלנד, את ארוחת הבוקר שלהן נשים פותחות עם דגני בוקר בתוספת שתי כוסות וויסקי, כן - במקום החלב המקובל כאן בארצינו הקטנה והשמרנית. הן שותות בארוחת ערב כוס וויסקי כמו שאת בדיוק שותה את החלב או הקפה הקבוע שלך.

בצרפת למשל נשים שותות יין אדום בארוחה בדיוק כמו הגברים, זה תוסף קבוע, לא נלווה ולא לבן כמו שנוהגות נשים רבות וענוגות - שאם כבר לשתות אז שיהיה לבן, מוגז ועדין.

אז למה בכולופן גברים שותים יותר מנשים?

הכנת יין נתפשת כתכונה גברית בעולם עוד מפעם - בעבר הרחוק, הגברים היו מתפרנסים בעיירות נידחות מטיפוח חביות יין במרתפים, הם היו עומדים במשא ומתן מול הפריץ, לפעמים 'קלפי המיקוח' לא פעלו לטובתם והם היו נשלכים לכלא בגין עלילה כזו או אחרת.

במשך השנים עברו היקבים מאב לבנו וכך התפתחה לה תעשיית היין בארץ ובעולם, מי שמתחזק את יקבי היין הגדולים העולם הם דווקא גברים, למרות המגמה בשנים האחרונות, שנשים מנהלות כרמים, חברות משקאות ואפילו מטפחות מרתף יין אישי בביתן. הניכוס הגברי לתכונות היין הוא אולי בשל העובדה כי פעם זה היה מצריך ניסיון ועבודת כפיים הדורשת שהייה של שעות רבות בכרמים. אמנם כיום הכל השתבח בעיסקי 'היינות' יש ציוד ומכונות ביקבים המשודרגים. אך גם הכנת יין ביתי ותחביב יצירת יין חביב יותר ע"י הגברים. הסיבה שיכולה להניח את הדעת היא כי נשים אמונות על האוכל, גברים על השתיה, חלוקה הוגנת, לא ככה?

השתיה אינה נתפסת כפעולה גברית בהכרח, במדינות רבות בעולם, נשים שותות בדיוק כמו גברים לדוגמא באירלנד, את ארוחת הבוקר שלהן נשים פותחות עם דגני בוקר בתוספת שתי כוסות וויסקי, כן - במקום החלב המקובל כאן בארצינו הקטנה והשמרנית. הן שותות בארוחת ערב כוס וויסקי כמו שאת בדיוק שותה את החלב או הקפה הקבוע שלך.,בצרפת למשל נשים שותות יין אדום בארוחה בדיוק כמו הגברים, זה תוסף קבוע, לא נלווה ולא לבן כמו שנוהגות נשים רבות וענוגות - שאם כבר לשתות אז שיהיה לבן, מוגז ועדין. ,אז למה בכולופן גברים שותים יותר מנשים? ,הכנת יין נתפשת כתכונה גברית בעולם עוד מפעם - בעבר הרחוק, הגברים היו מתפרנסים בעיירות נידחות מטיפוח חביות יין במרתפים, הם היו עומדים במשא ומתן מול הפריץ, לפעמים 'קלפי המיקוח' לא פעלו לטובתם והם היו נשלכים לכלא בגין עלילה כזו או אחרת. ,במשך השנים עברו היקבים מאב לבנו וכך התפתחה לה תעשיית היין בארץ ובעולם, מי שמתחזק את יקבי היין הגדולים העולם הם דווקא גברים, למרות המגמה בשנים האחרונות, שנשים מנהלות כרמים, חברות משקאות ואפילו מטפחות מרתף יין אישי בביתן. הניכוס הגברי לתכונות היין הוא אולי בשל העובדה כי פעם זה היה מצריך ניסיון ועבודת כפיים הדורשת שהייה של שעות רבות בכרמים. אמנם כיום הכל השתבח בעיסקי 'היינות' יש ציוד ומכונות ביקבים המשודרגים. אך גם הכנת יין ביתי ותחביב יצירת יין חביב יותר ע"י הגברים. הסיבה שיכולה להניח את הדעת היא כי נשים אמונות על האוכל, גברים על השתיה, חלוקה הוגנת, לא ככה? ,,נשים משתכרות מהר יותר? ,כמובן זה אינו כלל גורף, אבל נשים בשל 'אופיין הנשי והעדין' וגם בשל העובדה כי הן פחות מורגלות בשתיה מגברים, קיבתן גם ברוב המקרים (בתקווה)
‏(צילום: שאטרסטוק)

נשים משתכרות מהר יותר?

כמובן זה אינו כלל גורף, אבל נשים בשל 'אופיין הנשי והעדין' וגם בשל העובדה כי הן פחות מורגלות בשתיה מגברים, קיבתן גם ברוב המקרים (בתקווה) קטנה יותר משל גברים, והן שותות מהר יותר מגברים - ממחקר שנערך בקרב בוגרי אוניברסיטה בארה"ב נמצא כי - 51.9% מהנשים נוטות להשתכר יותר בשל העובדה כי הן לוגמות מהיין במהירות גבוה יותר מהגברים. טוב נו.. נשים חכמות יותר, נבונות יותר ועכשיו גם מהירות יותר - לכן הן משתכרות מהר יותר!

שתיית יין משותפת בין בני זוג - גורמת לשלום בית!

זה לא סוד שהיין מוגדר כמשקה רומנטי ויוקרתי ומשתמשים בו בעיקר בשמחות. הוא מקבל משקל מכובד מאד בכל מה שקשור - ללב ושמחה. ביין ישנם מרכיבים הגורמים לאדם עוד הרבה לפני שהוא 'משתכר' לשמוח כבר מהלגימה הראשונה. לכן, אם אתם סתם ככה רוצים ללבן דברים ולשפר את הזוגיות שלכם, התיישבו, מיזגו חצי כוס יין, כדי שתשארו מפוקסים - זיכרו, מיתוך שימחה הדברים מתקבלים ומתיישבים על הלב טוב יותר. תנסו את זה בבית.

נשים מעדיפות שתיה מתוקה יותר מאשר חריפה?

טוב זה כבר באמת עניין של טעם, אבל מה שכן, מסקר קצר שנערך בין מוכרי המשקאות, נראה כי מגמתן של הנשים לרכוש יותר יין מתוק, לעומת הגברים הצורכים משקאות חריפים יותר. כמובן שזה עניין של טעם ויש נשים ששותות להנאתן גם שתיה חריפה. אבל, מה זה משנה - בין אם אתן נשים או גברים ביום הפורים לשתות זו אחת המצוות - פשוט תשתו והעיקר לא לשכוח - פורים שמח!!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית