כל מה שאת צריכה לדעת על כוויות וצלקות

"מהר תבואי, הבן שלך נכווה במדורה", לאה לא תשכח את הזעקה שהקפיצה אותה מהמטבח. בדיוק הכנתי לילדים פיצה לכבוד ל"ג בעומר, הם הלכו להדלקה השכונתית, רצתי כמו משוגעת התפללתי תוך כדי הריצה שלי, כשהגעתי למקום, ראיתי חבורה שמתגודדת סביב הבן שלי * "בעורך נראה אור" על כוויות, צלקות ומה שביניהם (ל"ג תשע"ז)

זהירות אש!
"מהר תבואי, הבן שלך נכווה במדורה", לאה לא תשכח את הזעקה שהקפיצה אותה מהמטבח. בדיוק הכנתי לילדים פיצה לכבוד ל"ג בעומר, הם הלכו להדלקה השכונתית, רצתי כמו משוגעת התפללתי תוך כדי הריצה שלי, כשהגעתי למקום, ראיתי חבורה שמתגודדת סביב הבן שלי.

הכל בסדר "גיברת".. אמרו לי, ומאז גיליתי שהכל לא בסדר. הכוויה כך הסביר לי החובש שהוזעק למקום, אינה חמורה, ולא מצריכה פינוי לחדר מיון, לכי למוקד של הקופת חולים", הבן שלי הזיע, וראיתי את הכוויה על הפנים והיד.

ניסיתי לתפוס תפוד מהאש, תפסתי את זה ביד זה להט ועף לי על הלחי", הוא הסביר לי בבכי. שרף לו מאד, הגענו למוקד. טפלו בו עם ג'ל מרגיע ומטפחות, ושלחו אותנו הביתה." לאה מספרת על לילה קשה ועוד מספר ימי החלמה. אלא שאז לחרדתה היא גילתה שהכוויה השאירה צלקת מכוערת על הלחי. זה יחוויר עם הזמן", הרופא אמר לה. נכון, זה החוויר. ועדיין רואים את זה, הוא גדל והצלקת גדלה יחד איתו. גם בלחי וגם ביד, אני רואה את זה, זה מציק לי, אני דואגת לעתידו. היא מורחת לו משחות יקרות מקווה שהצלקת תעלם לגמרי.

האם מדובר בכוויה מדרגה 2? ומה ההבדל בין הדרגות, ואיך מטפלים בכוויות האלה? מה עושים? האם אפשר להעלים את הצלקות מהכוויות? מי שתענה לנו על כל התהיות היא ד"ר רוני ניב , מומחית לרפואת עור, באפילוג'יק המרכז לרפואת עור אסתטית

1. ילד שקיבל כוויה, כיצד ניתן למנוע צלקת?

בכוויות יש דרגות חומרה. בכוויה מדרגה ראשונה, בדרך כלל לא נשארת צלקת, האדמומיות שנוצרת מהכוויה חולפת עם הזמן. בכוויה מדרגה שניה, אם הפגיעה היא רק באפידרמיס (שכבת העור העליונה) כאשר נוצרת שלפוחית בעור שהופכת בהמשך לכתם לבן או כתם כהה, ניתן למנוע את הופעת הצלקת על ידי מניעה מחשיפה לשמש. יש לכסות את הכוויה לאורך זמן, עד שצבע העור חוזר לצבעו המקורי, וכך למנוע היווצרות צלקת. בכוויה מדרגה שלישית ומעלה, כמעט ולא ניתן למנוע את היווצרות הצלקת.

2. בכוויות שיוצרות צלקות, האם יש טיפול טוב בצלקות?

עם השנים וההתפתחות הטכנולוגית, יש היום מגוון שיטות טיפול במגוון רחב של צלקות מכוויות (וצלקות אחרות), עד לתוצאות מדהימות. הדבר החשוב ביותר בטיפול בצלקת, היא האבחון המוקדם והסמוך ביותר להתרחשות הכוויה. מיד אחרי הטיפול הראשוני אצל רופא (בכוויות מדרגות גבוהות, הטיפול יהיה בבית חולים), מומלץ להגיע לאבחון במרפאת עור מקצועית. לפי אבחון הכוויה, יקבע סוג הטיפול המתאים שיביא את התוצאות האידיאליות.

הטיפולים משתנים מכוויה לכוויה. ישנם סוגים רבים של מכשירים ותכשירים. החל ממכשירי לייזר DPL, ולייזר שמשייף את הכוויה, או לייזר שפוגע בעור בצורה מבוקרת כדי לגרום לעור להתחדשות, ועד תכשירים על בסיס סיליקון, והזרקות של חומרים מרככים. מאחר שצלקות במקומות כמו מרפקים, ירכיים ואזורים נוספים בגוף עלולים להקשות על אורח חיים תקין, הטיפול בצלקות מעניק גם איכות חיים טובה לצד מראה אסתטי נאה.

לכל שאלה חייגו עכשיו למומחים של אפילוג'יק - 0732730730

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית