אחרי השבת: איך השבת הבאה מתלבשת עלייך?

השבת היא דינאמית היא מתלבשת עלייך כמו שאת מקבלת אותה, אם את 'מעבירה' את השבת מחכה למוצאי שבת, השבת מעייפת אותך, אז למעשה איבדת את השבת במהות שלה למרות שחלילה את לא מחללת שבת ובכל זאת את לא שם (ג. הלוי)

ג. הלוי | כיכר השבת |
איה השלווה?

כל משפחה והשבת שלה. השבת למרות שהיא בזמן קבוע, ההלכות שוות לכולם ל"ט אבות מלאכות ותולדות בתקווה שהכל ידוע. ובכל זאת השבת לא אחידה, אצל כל אחד היא מתבטאת בצורה שונה. יש המחכים לשבת בכיליון עיניים, סופרים את הימים. אני מכירה אשה שכבר במוצאי שבת מכינה משהו לשבת הקרובה ביום א' מצחצחת את הפמוטים, יום ב' מחמיצה מלפפונים, הכל לכבוד שבת והעיקר להיות בכל יום קשורה לשבת. ויש כאלה העובדות כל השבוע קשה ומשוועות ליום מנוחה מצפות לשבת כאל מושיע, כשמגיעה השבת הן מרגישות תחושת הקלה, הרפיה ומנוחה.

אבל יש כאלה שהשבת לא עושה להם טוב, הן העובדות קשה כל השבוע, אך שמגיעה השבת, איה המנוחה איה השלווה איה הקדושה? בערב שבת עוד מילא הבית עדיין נקי, סעודת שבת טובה, אבל ביום השבת במיוחד בשבתות הקיץ הארוכות, הילדים בבית משועממים, הסעודות די בנאליות, הזמן זז בעצלתיים את רק מחכה לברוח למיטה, הבית כבר לא מסודר, הרצפה דביקה מתחילים להיות קצרי רוח, והדרך למריבות קצרה, האם זה צביון של שבת? משהו התפספס ובגדול.

שבת היא דינאמית היא מתלבשת עלייך כמו שאת מקבלת אותה, אם את 'מעבירה' את השבת מחכה למוצאי שבת, השבת מעייפת אותך, אז למעשה איבדת את השבת במהות שלה למרות שחלילה את לא מחללת שבת ובכל זאת את לא שם.

ישנה תופעה מעציבה, של בחורות רווקות, שמחוסר מעש, ואולי קצת ייאוש, כל השבת, מסעודה לסעודה הן "חורפות" במיטה. השבת היא אמנם שבת מנוחה, טוב לנום קצת לאחר הסעודה אבל אין קשר בין שבת לשינה. כולנו אומרות בשמונה עשרה של מנחה: "יום מנוחה וקדושה לעמך נתת, מנוחת אהבה ונדבה מנוחת אמת ואמונה מנוחת שלום ושלווה .מנוחה שלמה שאתה רוצה בה". שום מילה על שינה! לחרוף כל השבת זה פשוט ל"הרוג" את השבת שהרי שינה היא חלק אחד משישים ממיתה. אין לכם מה לעשות בשבת? אמרו תהילים והרבה, או קראו ספרים איכותיים, או מאמרים וספרי מוסר (בשבוע אין זמן לכך), תפגשו עם חברה תטיילו באוויר הצח, תתחברו אל השלווה והקדושה שבה, היא תחזיר לכן שבעתיים.

נזכיר לעצמנו שהשבת היא מתנה טובה שנתן לנו הקב"ה. "מתנה טובה לי בבית גנזי ושבת שמה", מתנה טובה משמחת, מתחדשת מדי שבוע מתנה שלא נגמרת לעולם, מתנה שהקב"ה מעיד עליה שהיא טובה. יש משהו טוב מזה? ואנחנו כמו ילד שנתנו לו יהלום, והוא משחק עמו בבוץ.

השבתות הם הימים החשובים, הקדושים והמשמעותיים ביותר. אין לנו מושג עד כמה. מעבר ליום עצמו, לקדושה שבה, לנשמה היתירה. השבת משפיעה על כל השבוע בכל תחום, בתחום הכלכלי, במצב הרוח, בהצלחה הכל נקבע לפי כיצד השבת מתלבשת עלייך באופן אישי.

אז מה עושים איך מחזירים לשבת את המקום הראוי, איך מכבדים אותה כמו שצריך, איך מרגישים שבת. נראה שהכיוון הוא לעשות מהשבת עסק גדול, אם קשה לנו להבין שעצם השבת היא משהו ששווה מאוד לטרוח עליו אז תדמייני שלשבת הקרובה מגיעה אלייך אורחת חשובה למשל המנהלת שלך, ראש ישיבה של הבן, המחותנים שלך (פעם ראשונה ואחרונה) מישהו שאת מתרגשת ומצפה לבואו. שאז את כמובן מרימה אירוע כמו שצריך. ראשית הסעודות, יש לדעת שלמרכיב הסעודות בשבת יש ערך נשגב וחשוב ביותר, לא סתם נקבעו שלוש סעודות ולא פחות. צריך להכין סעודות יפות ובכל שבת, כל השבוע תתכנני מה תכיני ולכל שלושת הסעודות בנושא התפריט, תרכשו גם מוצרים יקרים שבימות השבוע אינכם אוכלים.

כלל ידוע שהוצאות שבת הכל חוזר, בנוסף, שמכבדים את השבת, השבת מחזירה שבעתיים, (מכירים את יוסף מוקיר שבת), מרויחים פעמיים גם סעודות מפוארות וגם ההוצאות חוזרות, מה טוב מזה?

אם נחזור לאורחים החשובים, לא נרצה שהם יראו את ילדנו מוזנחים. הלבישו את הילדים יפה בשבת, בגדים נקיים ונאים, נעלי שבת, לא סנדלים, שהכל יהיה טיפ טופ לא "להעביר", בדקו במהלך השבת שהבגדים עדיין נקיים, אם יש צורך הלבישו להם מערכת נוספת, זה יתן לכולם תחושה טובה, של מכובדות של התחדשות של קדושה.

השבת הקייצית היא מאוד ארוכה, לכן צריך להתכונן מראש שלא תהיינה שעות נסחבות שבהן את מחכה שהזמן יעבור. וכמובן לא לכעוס בשבת, למרות שאת צודקת וכמעט מתפוצצת. הגידי לעצמך לכבוד שבת אני שותקת. (בזכות זה כל השבוע לא תכעסי) תדאגו שהבית יישאר כמה שיותר מסודר ונקי, למשל להניח סחבות נקיות על הרצפה ליד המקרר ליד הכיורים. לטאטא אחרי הסעודות, לסדר קצת. זה דורש קצת תשומת לב אבל המאמץ בהחלט שווה.

הילדים צריכים לחוש שהשבת זה היום הכי "שווה", נעים, טעים, חשוב וקדוש, תחושה שתישאר אצלם לכל החיים! שידעו שבשבת הם מקבלים את הממתקים שהם הכי אוהבים, חלקו להם שקית ממתקים פירות חטיפים, הילדים ירדו למטה מרוצים לבושים יפה עם שקיות מלאות, תטיילו איתם הכל ברוגע הכל ביופי, הכל בשלווה של שבת, ואז תעלו לסעודה שלישית, למרות שדי שבעים בה, תדאגו שהיא תהיה סעודה טובה, הכינו מאכלים קלילים למשל פירות, מעדני חלב, חשוב שבני הבית יחכו גם לסעודה הזו. (כמו שמתארחים בשבת במלון מפואר, אף אחד לא מוותר על סעודה שלישית למרות שאכלו די והותר).

את עקרת הבית או עדיין בחורה רווקה ויש באפשרותך, לעשות מהפך שהשבת שלך תראה מלכותית, מתוקה, רגועה, גם תנוחי גם תקראי פרשת שבוע, מאמרים עיוניים (להשתדל לקרוא רק דברים שבקדושה), להתחבר לקדושה של השבת, להשתדל לא לדבר בענייני כסף בענייני עבודה, לשנות בשבת את כל "הסאקלה", תהני כל רגע, לא תרצי שהסעודות יסתיימו שהזמן יעבור, תרגישי נינוחה ושמחה, וזה יאציל על כל השבוע, כבר במוצאי שבת תמתיני לשבת הבאה. זו לא סגולה זו לא המלצה זו מציאות בשטח שכל אחת יכולה ליצור אותה, שאז תחושי שקבלת מתנה באמת טובה, שאין טובה ממנה. אז קדימה, תעשי את השינוי כבר בשבת הקרובה.

בהצלחה ובאהבה ג. הלוי

ג. הלוי מחברם של רבי המכר הנודעים: השידוך, כפרה בכפור, נשק סודי, הסמינר, היהלום, המרגל, שרביט קסמים, מדרון חלקלק, סדרת יוני גאוני (3 כרכים), סדרת חבורת צופן (9 כרכים), זינוק לאחור, דינה ילדה מיוחדת (2 כרכים), חותןאיש האלוקים ועוד.

]]>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית