הלוחשת למספרים: אין עתיד ליאיר לפיד?

ממש כפי הפתגם העתיק בארמית שמופיע בתלמוד הבבלי, "אסתרא בלגינא קיש קיש קריא" כך מתנהל לפיד. מטבע בודד בכד שעושה רעש יותר מאשר כד מלא מטבעות * אז מי הוא יאיר לפיד?

אלין שלמה | כיכר השבת |
יש או אין?
לפנינו עומד אדם אשר ניחן בעודף תכונות מרשימות, אך רובם ריקות מכל תוכן. תוצר ישיר של מהפכת התקשורת והמלכת "מלכים" ללא שום סיבה הנראת לעין.

אז האם ה"מלך" הוא עירום?

לפיד בעל חשיבות עצמית גבוהה למדיי, מחשיב את עצמו כ"משיח" המגיע להושיע את המדינה, אך הוא חלק מהבעיה של המדינה. הוא מוניפולטור גדול בענייני כספים.אוהב להמציא את עצמו חדשות לבקרים. ואלוף להמציא חוקים חדשים.

האתגר הרציני של לפיד היא עצם ההתמודדות ולאו דווקא הניצחון. תחושת ההתמודדות גורמת ללפיד להרגיש "עילויי". החוק הפיזיקלי "מה שעולה-חייב לרדת" מושרש בלפיד לאורך כל חייו. בילדותו סבל מחוסר בטחון משווע ועם בגרותו למד להסתיר זאת היטב. אדם מסתורי ומרוחק ולא מעניק סיכוי לאף אחד אחר זולתו.

שנת ה-7: 2017

על לפיד עברו תלאות ומלחמות בשנה האחרונה. אמנם הוא מקרין שלוות נפש נעימה, אך נפשו סוערת וגועשת עד מאוד.
חוסר החלטיות וחיפוש הכרה משווע. כאשר בחנתי את לפיד אחורה ותהיתי מה גרם לו לצאת מעולם התקשורת לעולם הפוליטיקה, גיליתי דחף ענק לסגירת מעגל מול אביו וחוב קרמתי לא פתור.

שנת ה- 8: 2018

שנה שבה ינסה לפיד לדחוף מהלכים כאלו ואחרים בדמות שותפויות פוליטיות. כל מהלך כזה שלו עלול להיכשל.
לפיד לא יצליח להיות בעמדה אחת איתנה. והלך הרוחות סביב נושא מפלגתי כזה או אחר, רק יבלבלו אותו. ככזה לפיד לא יימצא את דרכו, ונראה אותו הולך לאיבוד בזירה הפוליטית.

כנסת ה-21

גם אם יגיע לפיד למנדטים כאלו ואחרים (מה שאני לא מאמינה) הוא יתחיל שוב לרדת בהדרגה. ומה שהיה הוא זה שיהיה. לאט לאט יירד לפיד בתהילה וכל עלייה שניראת לעין, תהפוך מהר לירידה. אך ולא תהיה ללפיד שום אחיזה בעולם הפוליטי ושום אחיזה בהחלטות פוליטיות סוחפות ארוכות טווח במישור המדיני.

אני מדמה את לפיד למעין זיקוק שנתן את הופעתו והתפוגג לו אי שם ברקיע אחריי מספר שניות. יאיר לא יידע להתפכס או להציב לעצמו מטרה ברורה בהקשר של דרכו הפוליטית.

2018

נראה את לפיד חווה בלבולים ומקבל החלטות שגויות מן הייסוד, ואז נראה אותו דועך שוב.

2020-2021

בין השנים 2020-2021 נראה את לפיד מנסה להמציא את עצמו מחדש. אין לו ולא תהיה לו בעיה להיות כל מה שתרצו. חרדי-מסורתי, צעיר-מבוגר, ימני-שמאלני, קיצוני- מתון. כמו בובת תאטרון מלאת תפקידים. הבעיתיות המרכזית של לפיד היא אי יכולת לנהל שתופי פעולה.

סיכום:

אם ירצה לפיד להנות מזרעי הפוליטיקה, יצטרך להבין שלא הוא האיש ש"נועד" להביא למהפכות במדינה. לפיד לא יוכל לשחזר את התהילה שחווה בשנת 2015. זה לעולם לא ישוב.

את חייו של לפיד עוטפים גוונים בודדים של שחור ולבן. הוא תושב קבע בעולם הדמיון הפורה. לעיתים הוא מדמה את עצמו כקולומבוס שגילה את אמריקה, אך לא כך הדבר. לפיד חי בתחושת בלבול וחוסר דיוק ומיקוד. הוא מנסה לייצג את ישראל המחוברת-מנותקת, הבטוחה והרעועה, את ישראל המוסרית והמושחתת. אך הוא עצמו יילך לאיבוד במבוך של חצר המלך של עצמו.

הוא ניחן באפולסיביות וראייה לא נכונה עד כדיי דמיון מוגבר. תכונות אלו הוא בנה לעצמו עוד משחר נעוריו. הבורא העניק ללפיד כלים, אך לא כלים שיכולים לגרום לו להנהיג מדינה. לפי העולה מסוד המספרים עתידה של "יש-עתיד" להתפוגג בשלוש שנים הקרובות. אלא אם כן, איש אחר ייתפוס את המושכות

בהצלחה.

הכותבת היא אלין שלמה מתקשרת, מנטורית רוחנית עסקית ואישית להצלחה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית