לפני שחוזרים ללימודים: מה למרוח לך בסנדוויץ'?

כל בוקר אני שואגת מהמטבח: אז מה למרוח לך? ישנם ילדים שמתעקשים על ממרח קבוע, בדרך כלל שוקולד, או ממרח אחר "שופע בריאות" * אז רגע לפני שחוזרים, ממה מרכיבים להם את הסנדויץ'? (אוכל)

מאמע | כיכר השבת |
מה מורחים היום?

ישנם כאלה שנצמדים לשילובים מעניינים, אמא, שימי לי חומוס עם גבינה צהובה... יש ילדים שאוהבים שינויים, וכאלה שיאכלו את אותו הסנדביץ משעמם שנה שלימה. כך או כך, לנו ההורים אין ספק כר נרחב של עשיה בתחום. בטח בגילאי העשרה שאז הם פתוחים לטעמים חדשים, נסו לשלב בריאות בכריכים, יש מגוון רב של אפשרויות.

הכריך מהווה לעיתים ארוחה שלימה, במיוחד אם הוא מכיל רכיבים מגוונים ומזינים. רבות נכתב ונאמר בשבחו של כריך לארוחת עשר, בעיקר אצל ילדים ונוער, הרוכשים הרגלי אכילה , שילוו אותם לאורך חייהם. יתרה מזאת, נמצא קשר מובהק בין אכילת ארוחת בוקר בקרב ילדים לבין רמת הצלחתם בלימודים. ארוחות אלה תורמות לשיפור הזיכרון ויכולות הלימודיות.

לקראת החזרה לביה"ס, ערכנו סבב וליקטנו מספר רעיונות לכריכים מזינים ומעניינים, בכלל כדאי לפתוח את הדימיון, יש אניספור רעיונות.

כריך גבינה בולגרית ופלפלים אדומים קלויים ופסטו

לחם כפרי, לחם לבן, מחמצת, כל לחם מתאים לכריך הזה באדיבות רשת קפה נאמן

מצרכים:
לחם כפרי
גבינה בולגרית 5%
ממרח פסטו
פלפלים אדומים קלויים

הכנה:
מרכיבים את הכריך- לוקחים פרוסת לחם ועליה מורחים את ממרח הפסטו, על הממרח שמים את פרוסות הגבינה הבולגרית, מפזרים פלפלים קלויים, חסה טריה, למי שרוצה אפשר לגלגל פרוסות גבינה צהובה קטנות, או פרוסת גבינת קשקבל.

פלפל קלוי – המצרכים:

6 פלפלים אדומים
4 שיני שום
2 כפות מיץ לימון
2 שמן זית
מלח ופלפל לפי הטעם

פלפל קלוי – ההכנה:

קולים בתנור את חצאי הפלפלים ,כחצי שעה, מצננים חותכים לרצועות, ומוסיפים את מיץ הלימון, שמן הזית והשום הכתוש.
דרך נוספת להכנת הפלפלים: לטגן רצועות פלפל אדום בשמן זית עמוק עם שום. להוציא ולהשאיר בקופסא עם מעט מהשמן זית לתבל במעט מלח ופלפל שחור. .

כריך בלקני

באדיבות רשת קפה גרג, מאת השף נדב מרום:

מצרכים:

גבט'ה או לחמניה גדולה
ממרח פסטו
4 פרוסות של גבינת פטה
גבינת שמנת
1 פלפל קלוי
1/2 חציל קלוי

אופן הכנת הקלויים:

חציל קלוי

מצרכים:

1 חציל
100 מ"ל שמן
2 שיני שום
קורט מלח
קורט פלפל שחור גרוס
עלי טימין קצוצים

אופן הכנה:

שוטפים ופורסים את החציל לחתיכות, שמים בקערה ומוספים את יתר המצרכים מערבבים. פורסים את החציל על מגש ושמים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות עד אשר החציל משחים.

פלפל קלוי

מצרכים:

1 פלפל
100 מ"ל שמן
2 שיני שום
קורט מלח
קורט פלפל שחור גרוס

אופן הכנה:

שוטפים את הפלפל ושורפים על הגז בכל הצדדים עד אשר הפלפל שרוף לגמרי. מקלפים את הקליפה וחותכים את הפלפל לחתיכות. שמים בקערה ומוסיפים את יתר המצרכים ומערבבים.

אופן הכנת הכריך:

חוצים לרוחב את הג'בטה (לא עד הסוף, כך שיהיה ניתן לסגור את הג'בטה). מורחים את השמנת ופסטו ומוסיפים את גבינת הפטה, פלפל וחציל קלוי. מכניסים את הכריך פתוח לתנור, שחומם מראש ל-200 מעלות (ניתן גם להכניס לטוסט אובן) לכ-5 דקות או עד שהג'בטה חמה. חוצים את הכריך. ניתן להגיש לצד סלט או ירקות פרוסים.


כריך חזה עוף ירקות טריים ואיולי פסטו:

את המתכון לכריך הבא קיבלתי מהשף אלי מנחם של מסעדת רודריגז הירושלמית הידועה במנות הבשר המשובחות שלה, הכריך הזה הוא בכלל ארוחה מושלמת בפני עצמה.

המתכון לשישה כריכים:

12 פרוסות חזה עוף דקות
3מלפפונים
3 עגבניות
2 בצל סגול
5 עלי חסה שלמים
6 כפות מיונז איכותי
20 עלי בזיליקום
3 שיני שום
מלח פלפל
6 ג'פטות טריות

אופן ההכנה:

לאיולי טוחנים במעבד מזון את השום ועלי הבזיליקום היטב מוסיפים את המיונז מלח ופלפל, מחממים מחבת לחום גבוה וצולים את נתחי העוף כ2 דקות מכל צד, מפזרים מעט מלח ופלפל.

להכנת הכריך:

פותחים את הג'פטות וקולים מעט את הצד הפנימי על מחבת, מורחים באיולי פסטו בנדיבות, מניחים את נתחי העוף הצלויים שמעל, מניחים את עלי החסה, עגבנייה פרוסה דק ומלפפון סוגרים את הסנדביץ, חותכים לשני חלקים ונהנים.

בתאבון!!

]]>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית