חילוץ תוך 4 שעות: איך משחררים אישה יהודיה משבי אלים ברשות הפלסטינית?

פניה שהגיעה בשעה 11:58 בבוקר, הגיעה לסיומה הטוב תוך 4 שעות לאחר מכן. איך זה קרה? סיפורה של אישה שבויה (יהדות)

דבי רייכמן | כיכר השבת |
השעה היא 11:58, ובמערכת אתר הידברות, מחלקת שבויות, מתקבלת הודעה. "חברה יעצה לי ליצור אתכם קשר, בגלל שהיא אמרה לי שמחלקת שבויות עוזרת לנשים במצבי. אני מקווה שהגעתי למקום הנכון. לפני 4 שנים הכרתי בן מיעוטים, וחיינו באחת הערים במרכז הארץ. חיינו בהתחלה טוב עד שהוא הציע ולחץ עלי בכל דרך לעבור לכפר שלו. הוא הבטיח ששם יהיה לי טוב פי 100, והאמנתי לו.

כיום אחרי שאני רואה איך השתנו החיים שלי ושל הילדים שלי למצב של כלא ואלימות פיזית, מילולית, נפשית אז אני מבקשת בכל לשון של בקשה תעזרו לי לצאת מפה. מפה זה אומר מתוך השטח של הרשות הפלסטינית שאין כניסה לא למשטרה ולא לצבא. כלא ממש".

בשעה 16:00, בסך הכל 4 שעות אחרי הפניה, כבר הייתה הפונה בתחנת המשטרה הסמוכה למחסום הישראלי-פלסטיני, בדרך לדירת סיוע במרכז הארץ. וזוהי אחת מיני רבות של מקרים המתקבלים במחלקת 'שבויות' של ארגון הידברות - המחלקה מסייעת לנשים אשר נקלעו למצבים וקשרים עגומים מסוג זה, ומחלצת אותן בדרכים שונות, כאשר מגיעה פנייה מאישה שרוצה להיחלץ – כל המשאבים מופנים אליה באופן מיידי.

מיד כאשר התקבלה ההודעה, פנתה אליה בחזרה אחראית מחלקת שבויות ומחלקת אמ"א (אמא מצילה אותי – המחלקה למניעת הפלות) בהידברות. היא כתבה לה כי תשמח לעזור לה, אם רק תשלח מספר טלפון כדי שניתן יהיה ליצור איתה קשר ישיר. האישה שלחה את המספר, וצוותי החילוץ של מחלקת שבויות התעוררו לפעולה.

האזור שבו נמצאה האישה, כאמור, הוא שטח פלסטיני, שאין בו כניסה למשטרה, וגם לא לצבא. לכאורה, אין דרך להגיע לשם כלל. אך מחלקת שבויות השתמשה בנהג מונית מהרשות הפלסטינית, שסייע במבצע החילוץ. מטבע הדברים לא ניתן להרחיב בפרטים, אך מה שאפשר לומר הוא שבתוך זמן קצר, האישה עם שני ילדיה עלו על המונית, כשהם לוקחים איתם תיק אחד בלבד. המונית הסיעה אותם אל מחוץ לשטח הרשות הפלסטינית אל המחסום הישראלי.

שם, במקום מבטחים, חיכה להם צוות ליווי ומאבטח שהביאם עד לתחנת המשטרה הקרובה ביותר. בזמן ששהתה בתחנת המשטרה, הגישה האישה תלונה על אלימות כלפיה וכלפי הילדים, ועל כל שאר הדברים שסבלה מהם בתקופת שהותה שם.

לאחר מכן, מתחנת המשטרה הובילו הצוותים של מחלקת שבויות את האישה ואת ילדיה לדירת סיוע זמנית, ובתוך מספר ימים היא כבר הועברה לדירת קבע, שם היא נמצאת עד היום. את הדירה היא קיבלה מן הארגון, כולל כל הפריטים שהייתה זקוקה להם על מנת להתקיים ועל מנת להשתקם – החל בכסף מזומן ועד ביגוד עבורה ועבור ילדיה, מזון, ריהוט וכן הלאה. במקביל הילדים נכנסו למסגרות חינוך יהודיות ב'ה.

האישה, שגם הייתה בהריון מתקדם באותו הזמן, קבלה מן הארגון גם את כל המוצרים הנדרשים עבור התינוק החדש.
זמן מה לאחר מכן, הבעל, שנותר ברשות הפלסטינית, הגיע לתחנת המשטרה על מנת לדווח על היעלמותה של אשתו. לרוע מזלו, עם הגעתו לתחנה, הוא נעצר מיד באשמת אלימות, ומבלה את ימיו בכלא - מאז ועד היום. מלבד זאת, גם אשר העבודה שניתנה לו - נשללה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית