אאא

יום ראשון ב-11 בבוקר. אם יש לכם משימות להשלים בעבודה, זו השעה הכי טובה לעשות זאת. למרות התחושה של עובדים רבים שהיום הראשון בשבוע הוא הקשה ביותר, זהו גם הזמן שנמצא כיעיל ביותר להשלמת מטלות, כך לפי ניתוח נתונים שנאספו במשך שנתיים ממאות אלפי עובדים על ידי Redbooth, יצרנית תוכנה לניהול עבודה. הנתונים נאספו לגבי עובדים אמריקאים ששבוע העבודה שלהם מתחיל ביום שני ולכן אצלם הזמן היעיל ביותר בשבוע הוא יום שני בשעה 11 בבוקר.

ההסבר לכך הוא ככל הנראה שיום ראשון הוא יום ההשלמות בעבודה. סקרים קודמים הראו שרוב העובדים (81%) חווים תחושה מקבילה לדיכאון של יום ראשון במהלך סוף השבוע – תחושה של חרדה או חוסר חשק לגבי השבוע שמתחיל. לכן, הסבר אפשרי הוא שהתחושה הזאת דווקא דוחפת אותנו לעבוד קשה יותר בתחילת השבוע.

במהלך היום עובדים מתחילים להשלים משימות בשעה 7 בבוקר כאשר מרבית המשימות מבוצעות בסביבות השעה 11 בבוקר. לאחר ארוחת הצהריים הפרודוקטיביות יורדת ומגיעה לשפל בשעה 4 אחה"צ. בהסתכלות שבועית היום הפורה ביותר הוא כאמור יום שני אז מושלמות 20.4% מהמשימות. עם כל יום שעובר במהלך השבוע היעילות יורדת כאשר בסוף השבוע (יום שישי או בישראל יום חמישי) היא מגיעה לשפל ורק 16.7% מהמשימות מתבצעות.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

החודש הפרודוקטיבי ביותר בשנה הוא אוקטובר והכי פחות יעיל הוא ינואר. ההסבר שמציעים לכך ב-Redbooth הוא שבתחילת השנה בדרך כלל מציבים יעדים ומשימות אותם מנסים להשיג עד סוף השנה האזרחית. ספטמבר, אוקטובר ונובמבר הם פרודוקטיביים יותר מחודשים אחרים ובהם מושלמות 8.8%, 9.5% ו-9% מהמשימות בהתאמה. לשם השוואה, בינואר אנשים משלימים רק 7.2% מהמשימות שלהם בעבודה ובפברואר 7.6%.

לכן, אם אתם עובדים ביום האחרון של השבוע (חמישי עבור רוב העובדים) בחודש ינואר בשעה 16:00 רוב הסיכויים הם שאתם לא ממש מצליחים להשלים את העבודה שתכננתם.

לעונות השנה, כך מסתבר, יש גם כן השפעה על מידת היעילות שלנו בעבודה. בחודשי החורף אנחנו לא כל כך פרודוקטיביים (עם השלמה של 22.8% מהמשימות) ואילו דווקא בסתיו היעילות שלנו בשיאה (27.3% מהמשימות מתבצעות). באביב ובקיץ היעילות גבוהה יותר מאשר בסתיו - 24.5% ו-25.4% בהתאמה.

ברור שהמחקר מבוסס על ממוצע ולכל אחד יש סגנון עבודה ו'פיקים' של פרודוקטיביות שונים, אבל אם אפשר ללמוד מהנתונים לפחות דבר אחד, הרי הוא שעדיף לא לקבוע פגישות עבודה או דדליינים להשלמת משימות חשובות לשעות שאחרי ארוחת הצהריים, זהו הזמן שבו רובנו נאבקים להישאר יעילים.