אמירות מקוממות

ח"כ ג'אמל זחאלקה: דגל ישראל יותר גרוע מסמרטוט

חבר הכנסת הערבי ג'אמל זאחלקה שנפגש בעבר עם משפחות מחבלים פלסטינים ואף ישב בכלא הישראלי לתקופה של שנתיים סיפק אמירות מכעיסות בראיון לחיים אתגר (פוליטי)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת), שנחשב לאחד האנשים הקיצוניים בכנסת, מרבה להתבטא בכלי התקשורת בכל הנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני. בעבר הוא ריצה עונש מאסר של שנתיים בגין השתייכות לארגון אש"ף.

משנתו כנגד המדינה ידועה ולפיה ישראל היא מדינה גזענית, שרומסת ברגל גסה את זכויות הערבים לטענתו "הוא פלסטיני בעל תעודת זהות ישראלית, אך בלי זהות ישראלית".

זאחלקה נשאל האם יצא לו לשיר פעם את ההמנון הישראלי וענה כי יעדיף למות מאשר לשיר את ההמנון הישראלי ואמר כי "עצם השאלה שלך היא מעליבה. ישראל עדיין כובשת. בואו נסיר את הדגל, ההמנון והסמל, ואז אני אבוא אליך, ואתה תבוא אלי".

אתגר אמר לו כי "עברו 70 שנה, ג'מאל בוא אולי תקבל את הדגל והסממנים, ותפעל לקבל את הדברים שמגיעים לך במקומות שיש". בתגובה אמר זאחלקה כי "כל דבר בשבילי הוא חתיכת סמרטוט. בסופו של דבר כן, הוא סמרטוט. למה מה, יש שם זהב? זה רק בד. הדגל הזה הוא הרבה יותר גרוע מסמרטוט".

תקופתו של זאחלקה בכנסת מלאה בהתבטאויות מכעיסות ומקוממות, והוא ביקר לא פעם יחד עם חבריו מבל"ד, בסאל גטאס וחנין זועבי, משפחות מחבלים ממזרח ירושלים, אשר משטרת ישראל החזיקה בגופותיהם, ואף נטען כי השלושה עמדו דום בתחילת הישיבה.

כשהופנתה אליהם הביקורת טענו חברי הכנסת כי הביקור היה הומניטרי ומטרתו הייתה לתאם את החזרת הגופות לידי המשפחות ולא ביקור הזדהות עם המעשים, למרות זאת, ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להטיל עונשי הרחקה על שלושת הח"כים: חודשיים על זחאלקה, וארבעה על שני חברי הכנסת האחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר