"דרך ישרה"

שבועות יד' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי - מסכת שבועות דף יד', שלישי, כד' כסליו תשע"ח, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פרק שני - ידיעות הטומאה

דף יד

א. חיובי קרבן עולה ויורד על טומאת מקדש וקדשיו 1. נטמא וידע ונעלמה ממנו הטומאה וזוכר שזהו קודש. 2. וכן במקדש. 3. נעלם ממנו הקודש וזכור שהוא טמא. 4. וכן במקדש. ובזכור לטומאה חייב רק לרי''ש, אבל לר''א ולר''ע פטור כדלקמן. 5. נעלמה ממנו הטומאה והקודש ואכל את הקודש ואח''כ נודע לו. 6. וכן במקדש ונודע לו אחר שנכנס. 7. נטמא בעזרה או בתוספת העזרה אם התקדשה כדינה וכדלקמן, ונעלמה ממנו הטומאה ולא המקדש. 8. או שנעלם ממנו המקדש ולא הטומאה. 9. נעלמו ממנו הטומאה והמקדש. ובהנך: אם השתחוה, או שהה בכדי השתחוואה, או שיצא בדרך ארוכה חייב.

ב. במשנה אמרינן דידיעות הטומאה שתים שהן ארבע, וקשיא דאיכא תמני: בידיעת טומאה קדש ומקדש תחילה וסוף, וכן בטומאה איכא קדש ומקדש. ומתרצינן 1. שם טומאה אחת, וקשיא אכתי איכא שש. 2. לעולם איכא שמונה, ונמנו ידיעות בתרייתא שמביאות אותו לידי קרבן. 3. נמנו ידיעות קמייתא, כיון שאינם בכל התורה.

ג. האיבעיות בהעלם 1. נעלמו הימנו הלכות טומאה, שידע ששרץ מטמא בעולם אך לא ידע ששיעורו כעדשה, תיקו. 2. בן בבל שעלה לא''י ונעלם ממנו מקום המקדש, ואליבא דרבי: דחולק על רי''ש ובעי ידיעה בתחילה, וחולק על ר''ע ומחייב על העלם מקדש, וסובר דידיעת בית רבו שמה ידיעה, תיקו.

שאלות לחזרה ושינון

א. חיובי קרבן עולה ויורד שעל טומאת מקדש וקדשיו (9)

ב. מדוע נמנו בטומאה שתים שהן ארבע ולא יותר (3)

ג. האיבעיות בהעלם (2)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר