אאא

ארבע יבואניות רכב - יוניון מוטורס, סמל"ת, קבוצת קרסו וחברת המזרח - עתרו בשבוע שעבר לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים נגד משרד התחבורה ושלוש יבואניות רכב מקביל. לטענת העותרות, החברות הללו מייבאות מכוניות שיצרני הרכב מסרבים לכסות את עלות הטיפול בהן במסגרת אחריות.

על פי חוק רישוי רכב - החוק שמסדיר את כל היבטי ענף הרכב בישראל ושעבר בשנה שעברה בכנסת - במקרה שבו מכונית מיובאת ארצה ביבוא מקביל, כלומר לא על ידי יבואן הרכב הוותיק, והרכב מתקלקל ומכוסה במסגרת האחריות - על יבואן הרכב הוותיק לתקן את המכונית. במידה ויבואן הרכב מסרב לעשות זאת, רשיונו עלול להיות מוקפא.

בשעתו ציינו יבואני הרכב בוועדת הכלכלה כי אין ביכולתם לתקן מכוניות שאינן מיועדות לשיווק ומכירה בישראל, לא מבחינת הכשרת המכונאים ולא מבחינת מלאי החלקים, אך משרד התחבורה דחה את טענותיהם.

כעת טוענים יבואני הרכב שנוצרה בעיה אחרת: רכבים שיובאו לישראל ביבוא מקביל לאחר שנרכשו בחו"ל, ותוקנו על ידי יבואני הרכב במסגרת האחריות, אך יצרן הרכב אינו מוכן לשפות את יבואן הרכב לאור העובדה שהרכב נמכר תחת תנאי אחריות שאינם מכסים מכירה למדינה אחרת או לסירוגין נמכר עם אחריות מקוצצת שאינה כוללת חלק מן הרכיבים.

אולי יעניין אותך גם: