הפרשה מסתעפת

הרב לנדא על שטראוס: "הסיגו גבולו של הקב"ה"

אמש נשא הגרמי"ל לנדא, אב"ד בני-ברק, נאום חריף בעקבות "פרשת שטראוס" שהסעירה את המגזר החרדי. "לא השיגו את גבולי, אלא את גבולו של הקב"ה. הם קיבלו עצת אחיתופל שגרמה להם להיראות כחברה לא אמינה", אמר הרב לנדא במהלך נאומו חסר-התקדים. בפנים: דיווח, תמונות וויידאו מלא (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
הגרמי"ל לנדא, אמש (עוזי ברק, כיכר השבת)

"לא הסיגו את גבולי, אלא את גבולו של הקב"ה, כשפגעו ברמת הכשרות" - כך אמר אמש (שלישי) אב"ד בני-ברק, הגרמי"ל לנדא שליט"א, בהתייחסות ראשונה ל"פרשת שטראוס" שהסעירה את הציבור החרדי בשבוע האחרון.

הרב לנדא גולל לראשונה את כל הפרשה מתחילה ועד סופה, במהלך אירוע ה'יארצייט' לאביו רבי יעקב לנדא זצ"ל שנערך בבני-ברק.

"לי אין כאן עניין אישי" הוסיף הרב לנדא. "זה לא חומרות כאלה ואחרות, אלה דרישות ההלכה".

במהלך נאומו, הוא ירד לפרטי פרטים של הפרשה. "חברת שטראוס היא חברה אמינה ולא חיפשה לרמות את הציבור, רק שהתערבו להם כמה יועצים ובעצת אחיתופל עשו 'איחוד מותגים'. העצות האלה גרמו לחברה להיראות כלא-אמינה", אמר הרב לנדא.

הרב לנדא גילה, כי חברת "שטראוס" הדפיסה את האריזות עם החותמת של הרב רובין - כבר לפני חודשיים.

הרב לנדא התייחס בנאומו גם לנושא החליבה, הסרת הכשרות והסיבה שלא הסכים לתת כשרות למעדן המילקי הפופולרי.

כזכור, אירועי הימים האחרונים, בהם הסתבכה קשות חברת 'שטראוס' כשניסתה להוביל מהפכת כשרות כוחנית, הביאו את מחלקת "שטראוס מהדרין" - כמעט אל עברי פי פחת.

בקואליציה נדירה, שילבו ידיים במלחמה כנגד שטראוס גם חסידי חב"ד שהפגיעה ברב לנדא כאבה להם, כנ"ל חסידות גור, ואפילו מנחם כרמל הליטאי הודיע על הוצאת מוצרי שטראוס מרשת מרכוליו הענקית.

המצב מבחינתה של שטראוס כעת, הינו עגום בהחלט. מדובר בנתח גדול ביותר מהמגזר החרדי שרואה במוצרי שטראוס "מוצרים לא ראויים", הם מבחינת מצב ההכשר כיום, והן מבחינה "אידאולגית" משהו, על רקע מהלכיה הכוחניים של שטראוס.

וכשמנגד לא חסרים לשטראוס מתחרים ראויים ביותר, כמו למשל חברת תנובה, שבמהלך שיווקי נכון ובריא, חיזקה את מותג המהדרין שלה - באמצעות חיזוק וועדת המהדרין של הגר"מ גרוס, הרי שמצבה של שטראוס נראה היום עגום מאי פעם.

(צפו בוידאו מהאירוע, באדיבות אתר חב"ד און ליין, www.col.org.il).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר