שאמה נגד לייבוביץ´

איש העסקים החרדי זכה במכרז; הכנסת מתנגדת

שבוע אחרי שמועצת הנפט הכריעה ברוב קולות כי איש העסקים החרדי חיים-יעקב לייבוביץ´ הוא הזוכה הגדול במכרז על קבלת רישיון הקידוח באתר מד אשדוד, מביעים גורמים בכנסת התנגדות למהלך. ביום שלישי: וועדת הכלכלה של הכנסת תקיים דיון מיוחד בנושא (כלכלה)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
לייבוביץ וכרמל שאמה | ארכיון: ב´ שיינר, פלאש 90

שבוע אחרי שמועצת הנפט הכריעה ברוב קולות כי איש העסקים החרדי חיים-יעקב לייבוביץ' הוא הזוכה הגדול במכרז על קבלת רישיון הקידוח באתר מד אשדוד, מביעים גורמים בכנסת התנגדות למהלך.

בעיתון "כלכליסט" נחשף היום כי ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) מוביל יוזמה לפתיחה מחודשת של הדיון בנוגע לזכייה ברישיון הקידוח. וועדת הכלכלה של הכנסת תקיים ביום שלישי הקרוב דיון מיוחד בנושא.

כזכור, בשבוע שעבר נודע כי קבוצת ACC של חיים ליבוביץ', יחד עם קבוצה של ג'קי בן זקן ואברהם ננקשווילי - זכו בזיכיון.

חיים-יעקב לייבוביץ' היה מארגן הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים", ונחשב מקורב גם לשר החוץ אביגדור ליברמן. קבוצת ACC, שבשליטת איש העסקים חיים לייבוביץ', מחזיקה חברות בנות בתחומי כריית הזהב, חיפושי הנפט והביו טכנולוגיה.

אחרי הזכיה, בא חבר-הכנסת כרמל שאמה והפך את הקערה על פיה. "הכללים היום מבוססים על חוק הנפט מ־1952 שבו קבעו מנגנון להקצאת הרישיונות", אמר שאמה ל"כלכליסט". לדבריו, "כשתנאי הסף הם מתן תוכנית קידוח והוכחת איתנות פיננסית (בקידוח מד אשדוד נדרשו הקבוצות להציג נזילות של 50 מיליון דולר - לא ברור לי למה לא לבצע התמחרות במקרה של מד אשדוד אלא להשאיר את הנושא לשיקול דעת של פקידים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר