"ואהבת" ולבבות

יוזמת גרפיטי הפתיעה את בית שמש • צפו

כתובות גרפיטי הצניעות המכערות את שכונת רמה ב' בבית שמש, זכו הלילה למענה הולם בגרפיטי של תושבים שכלל ציורי לבבות ו"ואהבת לרעך כמוך" • צפו בתיעוד (חרדים, בארץ)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
הלבבות, הבוקר (באדיבות המצלם)

שוב פעם רוסס גרפיטי בבית שמש, אך הפעם ממקום בלתי צפוי. תושבי שכונת רמה ב' בעיר נדהמו לגלות הבוקר (רביעי) כתובות גרפיטי על קירות השכונה בצורת לבבות וכיתוב 'ואהבת לרעך כמוך' לצד הגרפיטי המורה על הפרדה בין נשים לגברים ולשמירה על הצניעות.

שלטי הצניעות בעיר בית שמש היוו כאב ראש רציני לעירייה ולמשטרה בשנים האחרונות. בתחילה ניסתה העירייה להורידם אך מיד נתלו שלטים חדשים עד שהעירייה התייאשה מלטפל בסוגיה רגישה זו.

לפני כמה חודשים, וכפי שדווח ב"כיכר השבת", בית המשפט חייב את העירייה להסירם בכל מחיר, וכך, מידי כמה שבועות הסירה העירייה, לפעמים אף בליווי משטרתי, את השלטים, שנתלו מיד מחדש.

בשלב מסוים התחכמו התושבים וריססו פיזית על קירות הבניינים את שלטי הצניעות, וכך, נתמלאה קירות השכונה בכתובות גרפיטי המכערות את פני העיר.

הבוקר כאמור, גילו התושבים כי לצד הגרפיטי רוססו מילים כמו 'ואהבת לרעך כמוך' וכן צורות של לבבות. ל"כיכר השבת" נודע כי קבוצה של תושבים משכונת רמה א', קצה נפשם בכתובות אלו והחליטו לקום ולעשות מעשה.

"במקום שכתובות גרפיטי יכערו את העיר, חשבנו להביע את מחאתנו בדרך יצירתית", אמר אחד המארגנים בשיחה עם "כיכר השבת". "ריססנו את הפסוק 'ואהבת לרעך כמוך' וכן לבבות, להראות שאנחנו צריכים לדגול באהבה, ולא בכוחנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר