אסון מחריד בנחל צפית

שמונה נערות ונער אחד במצב אנוש; חיפושים אחר נעדר

25 נערים נקלעו לשיטפון בנחל צפית שבערבה. מרבית הנעדרים אותרו - תשעה מהם נפגעו באורח אנוש • 2 תלמידים נפצעו, עוד נער אחד מוגדר כנעדר והחיפושים אחריו בעיצומם • צפו (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א באייר תשע"ח | 26.04.18
זירת האסון (צילום: דוברות מד"א)

קבוצה של 25 נערים תלמידי מכינה קדם צבאית נקלעו בצהריים (חמישי) עם האוטובוס בו נסעו לשיטפון בנחל צפית שבערבה.

מרבית הנעדרים אותרו וחולצו מהנחל: תשעה מהם - 8 נערות ונער אחד - במצב אנוש, שניים במצב קל עד בינוני. תלמיד אחד עדיין נעדר.

ארבעה מסוקי חילוץ של צה"ל ומסוק של המשטרה סורקים את האיזור בניסיון לאתרם. במקום נמצאים שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה הפועלים בשיתוף פעולה עם מסוקים צבאיים.

בית החולים 'סורוקה' נערך לקבלת הנערים מהאירוע באזור נחל צפית. מסוק פינה לבית החולים בשלב זה שני פצועים. הצוותים בחדר המיון ערוכים ומוכנים לקבלת המפונים.

המשטרה פתחה מרכז מידע טלפוני למשפחות בטלפון 0505073789, פקד חיים דמרי.

החיפושים אחר הנעדרים (צילום: דוברות מד"א)

ממד"א נמסר כי "נכון לשעה זו 13 נערים ונערות חולצו בשלום, נבדקו ע"י צוותי מד"א ולא נזקקו לפינוי. 2 נפגעים במצב קל עד בינוני טופלו ע"י חובשים ופאראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח סורוקה כשהם סובלים מחבלות והיפותרמיה קלה. 8 נוספים מטופלים במקום במצב אנוש. ככל הנראה 2 נוספים עדיין נעדרים והחיפושים אחריהם נמשכים".

מהמשטרה נמסר, כי "פעולות החילוץ של שוטרי משטרת ישראל ומתנדבי יחידות החילוץ, בסיוע היחידה האווירית של משטרת ישראל ומסוקי צה"ל, נמשכים - תוך שנעשים מאמצים לאתר את הנעדרים טרם החשיכה".

מפקד המחוז הדרומי, ניצב מוטי כהן, ביצע הערכת מצב בהשתתפות כלל גורמי ההצלה והחילוץ, במהלכה הוא קיבל סקירה מקיפה על האירוע, מתחילתו, וניתנו הנחיות להמשך הפעילות בשטח.

"אנו חוזרים ומבקשים ממטיילים", מדגישים במשטרה, "לא להגיע לאזור, עקב תנאי מזג האוויר הסוער והבלתי צפוי, מאחר ומדובר בסכנה של ממש".

מדוברות כבאות מחוז דרום נמסר כי "בשלב זה עובדים כ-10 צוותי כיבוי וחילוץ מתחנות מחוז דרום בשירותי כבאות, יחד עם סיוע של יחידות של שירותי כבאות ירושלים ומרכז. במקום נמצאות גם יחידות היל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) של מחוז דרום ומחוז ירושלים - יחידות ייעודיות לחילוץ ממים זורמים של שירותי כבאות".

"יחידות נוספות של שירותי כבאות נמצאות כרגע בכוננות לאירוע מתמשך, ובמקום נפתח חפ"ק שמנוהל ע"י תת טפסר יגאל זוהר, מ"מ מפקד מחוז דרום בשירותי כבאות".

בשעות הצהריים התחדשו הגשמים בעוצמה רבה בדרום, בעיקר באזור אילת, בערבה וביישובי הנגב. באילת אף ירד ברד.

שדה התעופה באילת נסגר להמראות ונחיתות עקב סחף שהתנקז על המסלול בשדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר