נלחמים בתאונות

קיבלתם מעל 80 בבגרות? לא תדרשו לעשות תאוריה

צעד חשוב ומהפכני במלחמה בתאונות הדרכים. לימודי נהיגה נכונה ישולבו בחומר הלימודים לבגרויות ויזכו את המצליחים בפטור מלא ממבחן תאוריה (תחבורה)

לימוד תיאוריה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המיזם המשותף של משרד החינוך ושל הרלב"ד יכלול 15 אלף תלמידי כיתה י' מ־115 תיכונים שונים ברחבי הארץ שילמדו בשנה הנוכחית לימודי בטיחות בדרכים כחלק מתוכנית הלימודים. בסיום השנה הם ייגשו לבחינה שתוכל להעניק להם פטור מבחינת התיאוריה, המתבקשת בעת הוצאת רשיון נהיגה. על פי התכנון, בשנה הבאה יוכפל מספר המשתתפים ל־30 אלף תלמידים.

את הלימודים החדשים יעבירו מורים מבתי הספר שעברו הכשרה מתאימה ומיוחדת. והבחינה תקיף נושאים שונים ביניהם עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, היסח דעת וסכנות השימוש באלכוהול, אופניים חשמליים, שימוש בסמרטפון, חוקי התנועה, זמני תגובה ומרחקי עצירה, ועוד.

את הבחינה ניסחו חברי צוות מקצועי של משרד החינוך, מכון סאלד והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. ובהסכם של כל הגורמים, כל תלמיד שיעבור את הבחינה בציון 80, יקבל פטור מבחינת התיאוריה למשך שלוש שנים. תלמיד שיקבל פחות מ־80 ייאלץ לעבור בחינה מחודשת. מעבר לחינוך לנהיגה בטוחה מדובר בחיסכון דמי התיאוריה שעלותם 63 שקלים.

מעבר לכך שואפים במשרד החינוך להרחיב באופן ניכר את מספר תלמידי כיתות י' שלומדים חינוך תעבורתי, וכבר בשנת הלימודים הקרובה יגדל מספר הכיתות שלומדות מקצוע זה מ־2,800 ל־3,500 או 91 אלף תלמידים.

שמואל אבואב מנכ"ל משרד החינוך ולשעבר מנכ"ל עמותת "אור ירוק" אמר: "מערכת החינוך שואפת לחדש ולפתח מיומנויות נוספות שאינן רק בליבת העשייה החינוכית הקיימת. התוכנית הנוכחית מעניקה לתלמידים ידע רחב וערכים של אחריות וסובלנות".

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), רחל טבת ויזל, הוסיפה: "הרשות משקיעה בפרויקט 18 מיליון שקל בשנה, מתוך הבנת החשיבות של לימוד מסודר ומעמיק של נושאי הזהירות בדרכים והתעבורה, כך שילווה את התלמידים בלימודי הנהיגה שלהם וכנהגים בכביש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר