פשיטה מקיפה

סוער בענף מכירת הפאות בבני ברק: שלוש פאניות נעצרו

חוקרי רשות המסים פשטו במקביל על עשרות בתים ועסקים למכירת פאות בבני ברק במסגרת חקירה מקיפה • שלוש פאניות נעצרו בחשד להתנהלות פלילית • כל הפרטים על הסערה החדשה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פאות למכירה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

טלטלה בענף הפאות החרדי: בסוף השבוע נערכה פשיטה מקיפה בעיר בני ברק על עשרות בתים וחנויות בהם מתנהל עסק למכירת פאות. הפשיטה שהייתה מתוכננת לפרטי פרטים הובילה למעצרים ומעקבים צמודים אחר הנעשה בענף ועסקי הפאנות נכנסו לסחרחורת.

מרבית עסקי הפאות מנהלים את המכירות מהבתים ומגלגלים מיליוני שקלים בשנה. מעטות הן הפאניות שעובודת מחוץ לבית מה שהעלה את חשדם של בכירי רשות המסים להעלמת כספים וגלגול כסף שחור.

מבקרי ניהול ספרים ממשרדי רשות המסים, בעיקר מאזור הצפון, מתוגברים בחוקרי מס הכנסה, ערכו במשך יומיים מרוכזים בסוף השבוע שעבר מבצע ביקורות רחב היקף בענף הפאות החרדי בבני ברק.

ביום חמישי בשעה 8 בבוקר התייצבו צוותי מס הכנסה ביעד שנקבע מראש בעיר רמת גן. הצוותים תודרכו בהרחבה על הענף ובשעה 10 פשטו הצוותים על כ-30 עסקים בענף.

ל'כיכר השבת' נודע כי 3 פאניות נעצרו לאחר שנחשפה התנהלות פלילית שלושתן שוחררו לאחר מכן. בנוסף, פאניות אחרות עזבו את ביתן עד יעבור זעם.

כאמור, טרם היציאה לביקורות בשטח, שנועדו לאכוף את המילוי אחר דיני המס, בוצעה עבודת הכנה מקדימה, שכללה איתור בעלי עסקים רלוונטיים ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות, קיום תצפיות בשטח, תשאול לקוחות ועוד.

כך למשל בביקורת בסלון פאות ידוע במגזר, נמצא כי הבעלים מדווחת על הכנסות הנמוכות אפילו משכר המינימום, זאת למרות שבעסק הוצגו פאות רבות, המעידות על היקף עסקים נרחב. הבדיקה הראשונית העלתה כי הכנסתו האמיתית גבוהה במאות אחוזים מהמוצהרת.

אחת הפאניות שנבדקה סיפרה ל'כיכר השבת' כי "יש פחד גדול בענף מאז הפשיטה, כולן חוששות לדבר. אך זה לא סוד כי הרבה כסף שחור מתגלגל בתחום".

הפאנית הוסיפה כי "החוקרים הגיעו עם מידע מוצק ורשימת שאלות שהוכנו מראש. הפשיטה על העסקים הייתה במקביל כדי שפאניות לא יוכלו לתאם או להעלים ראיות קודם הפשיטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר