חצי שנה לבחירות המקומיות

דרמה בבית שמש: עשרה עצורים חרדים בפשיטה לילית

המשטרה עצרה הלילה (מוצ"ש) בעיר בית שמש עשרה חרדים החשודים בחשד למעורבות בעבירות שוחד. בין העצורים מועמד לראשות העירייה. "קיימת תחושה של חיסול חשבונות" (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כוחות משטרה שעל ידי המחלקה לפשיעה כלכלית עצרו הלילה מספר 'מאכערים', פעילים ואנשי נדל"ן חרדים בעיר בית שמש במה שכונה בתקשורת הכללית "פרשת הולילנד החרדית". מרבית הפרטים נאסרו עד כה לפרסום.

הבכירים ברובם קשורים לעסקי נדל"ן בבית שמש. במהלך הפשיטה נעצרו/עוכבו לחקירה עשרה חשודים בחשד לשחיתות. הפשיטה שהחלה בשעה 2 לפנות בוקר נמשכה כשעתיים והתנהלה בכמה מוקדים בעיר במקביל.

במסגרת החקירה שהתנהלה מזה מספר שבועות, נערכו הלילה כוחות המשטרה למעצרים ולהחרמת מסמכים רבים ממשרדי החשודים.

בין העצורים: חשודים שנעצרו בבחירות קודמות בחשד לזיוף תעודות זהות. עצורים נוספים מקורבים לראש העיר משה אבוטבול ולמחזיק תיק תכנון ובניה משה מונטג. יצוין, כי בין העצורים ישנו גם יזם מוכר מחסידות סאטמר שהקים בניין לצרכי מגורים על קרקע ציבורית שהייתה מיועדת למבנה תורני.

בנוסף נודע ל'כיכר השבת' כי אחד העצורים המוכר מבין העשרה היה אמור לטוס הלילה במשלחת חרדית שטסה לפולין, אך משום מה החליט לא להצטרף לטיסה ונעצר.

במשך דקות ארוכות התעכבו החוקרים במשרדי עו"ד חרדי מוכר בקניון "לב הרמה" משם החרימו מסמכים וציוד.

במהלך הפשיטה על בתי החשודים הציגו השוטרים צווי חיפוש ומעצר שהוצאו על ידי בית המשפט.

המעצרים של בכירים, חלקם עם רקע פוליטי חצי שנה לבחירות המקומיות מעלים חשד, כי מדובר בהלשנה של יריבים מקומיים. גורם חרדי המקורב לאחד העצורים אומר ל'כיכר השבת', כי "קיימת תחושה של חיסול חשבונות". לדבריו, "הפרשה תסתיים בלא כלום".

מהמשטרה נמסר: בשעות האחרונות נעצרו 10 חשודים לחקירה באזהרה ועוכב חשוד נוסף בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס וכן עבירות נוספות. בין העצורים עובדי ציבור בכירים ברשות מקומית.

על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו, קיבלו לכאורה במסגרת תפקידם טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר