תיעוד בלעדי

היזם החשוד פגש את גפני בכביש 1 וטען: 'מונטג לא קשור'

לייבל וולדמן, היזם שנעצר בחשד לשחיתות בבית שמש, תועד בתמונה שנחשפת כעת ב'כיכר השבת' כשהוא נפגש עם ח"כ משה גפני בלב כביש 1. ל'כיכר' נודע: הפגישה עסקה בפרויקט שנחקר (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפגישה של ח"כ משה גפני ולייבל וולדמן (באדיבות המצלם)

פרשת "הולילנד של בית שמש": על רקע גל המעצרים הדרמטי אמש (מוצ"ש) בבית שמש בעקבות החשדות סביב הפרויקט של סאטמר בעיר, "כיכר השבת" חושף הערב תמונה שמציגה טפח מהמחלוקת הפנימית בקהילות הליטאים בבית שמש סביב הפרשה, ומלמדת כי הדרגים הגבוהים ביותר במפלגה הליטאית היו מעורבים בכל הקשור לעימות הפנימי שהתפתח בין נציגי התנועה בעיר.

בתמונה שנחשפת לראשונה ב"כיכר השבת" נראה יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בפגישה אקראית עם היזם לייבל וולדמן - עסקן בקהילת סאטמר (מהר"א) ומי שעומד מאחורי הפרויקט של "קרית יואל" בבית שמש שכבר זכה לכינוי "הולילנד של בית שמש". וולדמן, יצויין, נעצר לפנות בוקר (מוצ"ש) ומעצרו הוארך בחמישה ימים. על פי החשד, הוא נתן שוחד בכדי לקדם את ענייניו.

הפגישה האקראית הזו שתיעוד שלה הגיע לידי "כיכר השבת", מתבררת כדרמטית וחושפת על המתרחש בין הצדדים בעיר בית שמש.

הפרויקט שנחקר (צילום: כיכר השבת)

הפגישה התקיימה לפני כחמישה חודשים, בשעת ערב מאוחרת. ח"כ גפני חזר באותה שעה מיום עבודה עמוס בכנסת אולם נקלע לעומס תנועה בכביש 1. לייבל וולדמן, שנתקע אף הוא בעומס, סימן לגפני לצאת מהרכב, והשניים קיימו שיחה ערה במרכז הכביש.

שיחת היזם והח"כ: "האישור לא תלוי במונטג"

המבנה שעומד בעין הסערה ושוכן בקריה החרדית בבית שמש, נמצא בהליכי בניה מתקדמים ושוכן על שטח חום (ציבורי) אותו רכש היזם וולדמן. הענין הוא שבשטח מסוג זה מתיר החוק לבנות רק עבור ייעוד ציבורי ולא פרטי.

בכירים בקהילה החרדית-ליטאית האשימו מזה זמן באוזניו של ח"כ גפני כי ישנו ניסיון של 'פילנתרופ' מסאטמר לייבא מאות חסידים לשכונה וכך להשתלט עליה. לטענת אותם גורמים, הצעד נעשה לכאורה בעזרתו של יו"ר ועדת תכנון ובניה משה מונטג ובניגוד גמור לדעת רבני המקום. כך, התנהל מאבק מתמשך בין חלקים בקהילה הליטאית המקומית, לבכירים בעירייה - ליטאים אף הם - שפעלו למען ההקצאה כפי שרוצה היזם.

בשל כך, בין היתר, שרר מתח בין ח"כ גפני למשה מונטג, זאת לאחר שהראשון שמע כל העת מפי גורמים בקהילה הליטאית כי מונטג מתנכל להם. כל זה השתנה לאחר אותה פגישה דרמטית בכביש 1.

הנגיד וולדמן הטיח בח"כ גפני כי האישורים למיזם המדובר אינם קשורים למונטג, וכי מדובר באישורים שהתקבלו עוד שנים קודם לכן. ל'כיכר השבת' נודע כי הפגישה הספונטנטית הסתיימה ברוח טובה וכפי שנראה בתמונה, אף נחתמה בלחיצת ידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר