מאיומים למעשים

לראשונה: איראן שיגרה עשרות טילים לעבר מדינת ישראל

כח קודס האיראני שיגר לאחר חצות הלילה עשרות טילים למוצבי צה"ל ברמת הגולן, אך חלקם יורטו בידי מערכות ההגנה הישראליות ואחרים נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באייר תשע"ח | 09.05.18
(צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

לראשונה בתולדות ישראל: כוח קודס של איראן שיגר הלילה (חמישי), מעט לאחר חצות, עשרות טילים לעבר רמת הגולן, בה נשמעו מיד אזעקות ממערכות הכריזה בכל הישובים והמרחבים הסמוכים.

מערכות ההגנה האוויריות שנפרסו בגולן בימים האחרונים לאור המתיחות הביטחונית הגוברת, ירטו חלק מהטילים ששיגר הכוח האיראני, אך גם האחרים לא גרמו לנפגעים.

בעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני, ביקש תחילה צה"ל מתושבי רמת הגולן להישאר הלילה במרחבים מוגנים, אך בהמשך הם הורשו לצאת מהםץ

דובר צה"ל עדכן: "כעשרים שיגורים לעבר קו המוצבים הקדמי ברמת הגולן בוצעו על ידי כח קודס האיראני. מערכות ההגנה ביצעו מספר יירוטים. אין נפגעים".

בצה"ל הדגישו: "אנחנו רואים בחומרה את התקיפה, ערוכים למספר תרחישים - ומבקשים מהתושבים להישמע להנחיות".

בהמשך פרסמו ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית עשרה אתרים צבאיים ישראלים בגולן, שלכאורה הותקפו הלילה, ביניהם: מרכז לוחמה אלקטרונית, יחידת האלפיניסטים, מרכז האזנה, מרכז תצפית ומנחת מסוקים צבאי.

בשלב הראשוני הגיב צה"ל בירי פגזים לכיוון גזרת הכפר קוניטרה שבגולן הסורי, אך לפנות בוקר התרבו הדיווחים מסוריה כי מטוסי חיל האוויר הישראלי פתחו במתקפה נגדית במספר אזורים ברחבי דמשק הבירה. הידיעות הרבות מדברות על שיגור טילי נ"מ לעבר המטוסים, על ידי צבא סוריה, כדי לנסות לפגוע בהם.

דובר צה"ל בשפה הערבית אישר, וצייץ בחשבון הטוויטר הרשמי: "ברגעים אלה צה"ל פועל נגד יעדים איראניים בסוריה. כל מעורבות סורית נגד הפעילות הזאת תיענה בחומרה רבה".

כזכור, כבר לפני יממה - בהודעה חריגה - ביקש הצבא לפתוח את המקלטים בצפון הארץ, "על רקע שורת זיהויים חריגים בקרב הכוחות האיראניים בסוריה, הוחלט בצה"ל לחדד את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן ולהנחות את הרשויות על פתיחת מקלטים. יש להמשיך ולהישמע להוראות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש".

בצה"ל הוסיפו כי "במקביל הושלמה פריסה של יכולות הגנה וקיימת מוכנות גבוהה של כוחות צה"ל לתקיפה. צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ומזהיר כי כל פעולה כנגד ישראל תענה בתגובה חריפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר