פרסום ראשון

יוסי דייטש נפגש עם מקלב כדי לקדם את מועמדותו בבירה

נציגה הבכיר של אגודת ישראל הירושלמית מעלה הילוך בניסיון לגבש אחדות חרדית סביב מועמדותו לראשות העיר בבחירות המוניציפליות המתקרבות, ונפגש לשם כך עם ח"כ מקלב מדגל התורה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דייטש ומקלב. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

פרסום ראשון: באגודת ישראל מעלים הילוך לקראת הבחירות המקומיות בירושלים, כאשר לצד הדרישה מצד דגל התורה - שפורסמה לראשונה בכיכר השבת - לשינוי הרכב הרשימה בסיעת יהדות התורה, על מנת לתת ייצוג הולם לגודלו וכוחו של הציבור הליטאי המתגורר בירושלים, ניצבת שאלה מהותית לא פחות: סוגיית התמיכה במועמד לראשות העיר.

ל"כיכר השבת" נודע, כי היום (חמישי) בשעות אחר הצהריים פגש חבר מועצת העיר יוסי דייטש, המועמד החרדי לראשות, את ח"כ אורי מקלב, בניסיון לבדוק שיתוף פעולה בין הסיעות לקידום מועמדותו.

בשלב זה ניצבים על קו הזינוק עוד שני מועמדים פוטנציאליים, חובשי כיפה. משה ליאון, חברו הטוב של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי ומקורבו של שר הביטחון אביגדור ליברמן - והשר זאב אלקין שעדיין ממתין לקבל את תמיכת ראש הממשלה וסיעת הליכוד ויוסי דייטש נציג שלומי אמונים.

חבר מועצת העיר משה ליאון נועד לאחרונה מספר פעמים עם ח"כ אורי מקלב ובכירים נוספים ב'דגל', כמו גם עם חברי וועדת הרבנים של התנועה בירושלים, ול"כיכר השבת" נודע בקרוב צפויות לו פגישות נוספות עם גורמים בכירים בדגל התורה כחלק ממשא ומתן על תמיכה אפשרית במועמדותו. בנוסף,קיימת נטייה לתמוך בו על סמך ההיכרות והפעילות המשותפת עמו במועצת העיר בקדנציה הנוכחית.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", פגשו נציגי דגל התורה המקומיים במהלך השבועות האחרונים את מקורבי השר אלקין ודנו עמם ביחסו לצורכי הציבור החרדי ונושאי הדת בירושלים אם ייבחר, ובנוסף נועד אלקין עצמו עם חברי הכנסת של דגל התורה משה גפני ואורי מקלב. גורמים חרדים מנסים אף לקשור בין המגעים לפתרון סוגיית חוק הגיוס בכנסת ובממשלה לבין תמיכה אפשרית במועמדות ליאון נציגו של שר הביטחון.

אלקין בראיון ל"כיכר השבת": מזהיר את החרדים מהפסד נוסף (צילום: כיכר השבת)

גורם בכיר באגודת ישראל אומר ל"כיכר השבת", כי יש לראות את אחדות הציבור החרדי בירושלים: "חשוב לנו שיתוף הפעולה בין דגל התורה לאגודת ישראל, יש לקבוע ביחד את העמדות. ההידברות היא דבר חשוב בעיר כמו ירושלים, שהרבה גופי תורה תלויים בה".

"אין ספק שעדיף לכולם נציג חרדי שיהיה ראש עיר בירושלים, אולם צריך לבדוק היטב היתכנות של מהלך שכזה, כדי שחלילה הציבור החרדי לא יינזק וייצא שכרו בהפסדו", אומרים היום גורמים פוליטיים חרדיים.

כך או כך, ההכרעה בדגל התורה תהיה בסופו של דבר בידי גדולי ישראל, שישמעו את המלצות וועדת הרבנים ויקבלו החלטה, כשתפקידם של הפוליטיקאים הוא להציג בפניהם את הנתונים ולהגיש את ההערכות המקצועיות.

בלשכת מקלב סירבו להתייחס לנושא ואמרו: "איננו מתייחסים לפגישות שמקיים ח"כ אורי מקלב עם המועמדים השונים בבחירות המוניציפליות ברחבי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר